معاون وزیر کشور:

زمین و زمان را به هم می دوزیم تا طرح پالایشگاه آناهیتا اجرائی شود

معاون وزارت کشور گفت: مدیران مرتبط با پروژه آناهیتا مرد این‌ کار باشند، زمین و زمان را به هم می دوزیم که این پروژه محقق شود. سرعت عمل در پیگیری رفع موانع این پروژه اهمیت بسیاری دارد.

زمین و زمان را به هم می دوزیم تا طرح پالایشگاه آناهیتا اجرائی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست روز یکشنبه در نشست پیگیری پروژه پالایشگاه آناهیتا در استانداری کرمانشاه اظهار داشت: حرکت استاندار کرمانشاه در پیگیری برای احیای پروژه آناهیتا که منجر به امضای کنسرسیوم با حضور مجموعه ۱۱ بانک کشور برای سرمایه گذاری در این پروژه شده است، بیشتر به یک معجزه شبیه است.

وی عتوان کرد: در صورتی که سرمایه گذاران پای کار بیایند، هیچ نگرانی برای شروع عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه وجود ندارد. از ظرفیت‌های رییس جمهوری، معاون اول و وزیر کشور برای رفع موانع استفاده می‌کنیم.

معاون وزیر کشور افزود: به خاطر احترام به مطالبه عمومی مردم کرمانشاه در مورد پالایشگاه آناهیتا، وزارت کشور به این موضوع ورود پیدا می‌کند و اهمیتی ندارد اگر دیگر وزارتخانه‌ها از این موضوع ناراحت شوند. باید پاسخ مردم را بدهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: از دیدن واحد‌های راکد صنعتی کرمانشاه متاسف شدم. این همه ثروت کشور در بیابان‌ها رها شده است.
وی افزود: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه در راستای احیای واحد‌های راکد حرکت خواهیم کرد.

معاون وزیر کشور عنوان کرد؛ شرکت‌های باختر بیوشیمی و افروزتاب غرب را به هر شکل ممکن به چرخه تولید و اشتغال بر می‌گردانیم.

دین پرست اظهار داشت: احیای کارخانه‌های راکد موجود کرمانشاه بخش زیادی از مشکل بیکاری استان را حل خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کارخانه‌ها سرمایه استان کرمانشاه هستند و هرکس که آن‌ها را برای احیا در مزایده‌ها خریداری کند، حتما باید در داخل استان به فعالیت ادامه دهد.

ساخت پالایشگاه آناهیتا در سفر دولت نهم به کرمانشاه مطرح شد و پنجم دی ۸۵ به تصویب هیات وزیران وقت رسید؛ اما با گذشت بیش از یک دهه از این مصوبه، تاکنون عملیات ساخت آن شروع نشده و اکنون دولت تدبیر و امید با جدیت به دنبال اجرای این طرح مهم است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و با نرخ بیکاری ۲۱/۶ درصد در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

گفته می‌شود بیش از ۱۷۲ هزار نفر بیکار در استان کرمانشاه وجود دارد.

انتهای پیام/ز

با سرعت زیادی پالایشگاه آناهیتا را اجرایی می کنم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.