آبیاری ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان با آب سد‌ها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:۱۲ هزار هکتار از محصولات بهاره استان گلستان با آب سد‌ها آبیاری شد.

آبیاری ۱۲ هزار هکتار از ارضی استان با آب سد‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن حسینی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: یکی از اهداف اصلی سد‌هایی که در استان ساخته می‌شود و شبکه‌های پایاب این سدها، زراعت و کشاورزی است.

حسینی افزود: وضعیت آورد رودخانه‌های استان گلستان امسال، بین ۵۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشت، اما با عملکرد به موقعی که برای آبگیری سد‌ها انجام شد، بخش زیادی از شبکه‌های اراضی کشاورزی استان آبیاری شد.

وی افزود: آبیاری بخش اول که شامل آبیاری بهاره، برای محصولات پاییزه تمام شده است و حتی برداشت محصولات هم به اتمام رسیده است و از مجموع شبکه‌های استان حدود ۱۲ هزار هکتار از این اراضی برای غلات آبیاری انجام شد.

حسینی ادامه داد: در شبکه بوستان بیش از ۵۰۰ هکتار، درشبکه گلستان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار، در شبکه وشمگیر حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، در شبکه‌های شهید ایمری و شهید قربانی هم مجموعا ۴۰۰ هکتار، و در شبکه قره سو زرینگل هم با وجود این که هنوز شبکه کامل نشده است، اما با تمهیدات لازم، حدود ۳۷۰ هکتار را توانستیم آبیاری کنیم.

وی افزود: با هماهنگی بین ادارات مربوط وشرکت‌های تعاونی مختلف، آبیاری محصولات تابستانه درحدود ۴ هزار هکتار از اراضی شبکه‌های سد‌های استان برنامه ریزی شد.

حسینی در مورد میزان رواناب رودخانه‌ها و ذخیره سازی آب در سد‌ها گفت: اگر میزان رواناب و ذخیره سازی آب در سد‌ها بیشتر بود، ظرفیت بیشتری برای آبیاری شبکه‌ها مانند شبکه بوستان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار، در گلستان حدود ۱۴۰۰ هکتار در وشمگیر حدود ۱۴۰۰ هکتار، درشبکه شهید چمران حدود ۶۰ هکتار، شبکه‌های شهید قربانی و شهید ایمری حدود ۲۵۰ هکتار، شبکه دانشمند حدود ۲۰۰ هکتار و شبکه قره سوزرینگل هم به وجود می‌آمد.

حسینی در پایان از کشاورزان خواست با همکاری با مسئولین و کارکنان سد‌ها و شبکه‌ها، استفاده بهینه و حداکثری از آب محدود موجود را بعمل آورند.

انتهای پیام /گ

 

استفاده از سدها برای آبیاری زمین های کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.