اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی مهارت در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در راستای بزرگداشت هفته مهارت، روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: با توجه به گستره مخاطبان آموزش فنی و حرفه‌ای و به‌منظور ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در سطوح مختلف اجتماعی و افزایش منزلت اجتماعی و آموزش مهارتی، برنامه‌های متنوعی در هفته مهارت اجرا خواهد شد.

وی تشکیل ستاد بزرگداشت هفته مهارت، سخنرانی در نماز جمعه، دعوت از مسئولان استانی و شهرستانی برای بازدید از مراکز آموزشی، دیدار با ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان مجلس، تجلیل از مربیان، روسای مراکز و مدیران نمونه بخش دولتی و غیردولتی، برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، همچنین حضور کارکنان و مربیان به همراه کارآموزان در نماز جمعه و برگزاری تور رسانه‌ای را از برنامه‌های بزرگداشت این هفته در خوزستان عنوان کرد.

سواعدی ادامه داد: تخفیف 25 درصدی ثبت‌نام در آموزشگاه‌های آزاد، امضاء تفاهم‌نامه، افتتاح آموزشگاه آزاد، معرفی نخبگان مهارتی، اجرای طرح بازدید همگانی به‌ویژه بازدید خانواده‌های کارآموزان از کارگاه‌های مراکز آموزشی، برپایی مانور مهارت و کارآفرینی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، ارسال پیام کوتاه، انجام تبلیغات محیطی و ترویج مهارت‌آموزی از طریق فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته مهارت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان افزود: ارتقای جایگاه نظام آموزش مهارتی در استان، ارتقای مشارکت ذی‌نفعان از طریق ارتقاء همکاری، توسعه همکاری مشترک با سازمان‌ها و صنایع مختلف، بسترسازی برای جلب مشارکت بخش غیردولتی و فراهم نمود‌ن بستر مناسب برای ایجاد رابطه اثربخش بین آموزش‌های مهارتی و بازار کار از اهداف اجرای برنامه هفته گرامیداشت مهارت در استان خوزستان است.

وی عنوان کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولیان آموزش‌های مهارتی غیردولتی در برنامه‌های بزرگداشت روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مشارکت فعالانه‌ای خواهند داشت.

گفتنی است؛ از 31 تیر تا 6 مرداد سال جاری به نام هفته مهارت، روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می باشد.

انتهای پیام/م

برنامه های هفته مهارت اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.