نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها و طلا در اصفهان گشایش یافت

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا و سنگ‌های قیمتی عصر یکشنبه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان گشایش یافت.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها و طلا در اصفهان گشایش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ این نمایشگاه در فضایی افزون بر ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع برپا شده و تا ۲۹ تیرماه جای برقرار خواهد بود.

در این نمایشگاه مشارکت‌کنندگانی از استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، فارس، سمنان، هرمزگان و اردبیل آخرین دستاورد‌های خود را در زمینه ماشین‌سازی و ابزارآلات، مصنوعات طلا، جواهر و نقره، سنگ‌های تزئینی و تجهیزات و صنایع وابسته به نمایش گذاشته اند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا و سنگ‌های قیمتی اصفهان، حضور مستقیم ۱۰ شرکت ایتالیایی است که در فضایی بالغ بر ۱۲۰ مترمربع محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

همچنین مراکز علمی و آموزشی مرتبط نیز در این نمایشگاه حضور دارند و باعث افزایش مرتبه علمی نمایشگاه طلای اصفهان شده‌اند.

آشنایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه دهندگان خدمات با محصولات، ماشین‌آلات، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی، معرفی محصولات تولیدی و فناوری‌های داخلی، دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات، آشنایی با چرخه صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی بخشی از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

ایران یکی ازخاستگاه‌های اصلی صنعت طلا و جواهر جهان بشمار می‌رود و در این میان، اصفهان، عنوان پایتخت طلای ایران را به خود اختصاص داده است.

توجه به مقوله نام تجاری، طراحی و سبک ایرانی، بازارسنجی و بازارسازی، ازجمله موضوعاتی است که در این نمایشگاه موردتوجه قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در نشست خبری پیش از آغاز این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه بستری برای رونق و تحولات اقتصادی است که در هر شرایطی باید آن را حمایت کرد.

'هوشنگ شیشه بران' افزود: البته مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد، اما مختص به کشور ما نیست و بیشتر نقاط جهان را در بر گرفته است.
وی اضافه کرد: صنعت طلای اصفهان با یکهزار و ۳۰۰ واحد تولیدی هم اکنون با حداقل ظرفیت و توان فعالیت می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده باید بر اجرت اعمال شود، زیرا گرفتن مالیات از مواد اولیه راه را برای قاجاق و استفاده از راه‌های غیرقانونی باز می‌کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: نمایشگاه ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.