صادرات دو میلیارد و 24 میلیون دلاری از مرزهای استان کرمانشاه

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت : دو میلیارد و 24 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان کرمانشاه انج=ام شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ حیدری مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت : دو میلیارد و 24 میلیون دلاری از مرزهای استان کرمانشاه طی سال گذشته صادرات انجام شده است.

وی گفت : طی سه ماهه امسال نیز 593 میلیون دلار کالا از مرزهای استان صادر شده که شامل بیش از 450 قلم کالا بود ه و به 26 کشور صادر شده است.

حیدری افزود : مصالح ساختمانی، مواد غذایی، وسایل آشپزخانه و محصولات پتروشیمی مهمترین اقلام صادراتی در سه ماهه اول امسال بود.

وی افزود : اولین مرز استان در زمینه صادرات طی سه ماهه امسال مرز سومار بوده و در این مدت سومار مرز اول صادرات ایران به عراق هم بوده است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، عمده کالاهایی که از مرز سومار به عراق صادر می‌شود کالاهای با ارزش زیاد است.

وی گفت: می‌توان بعد از رسمی شدن مرز سومار، حمل یکسره را در آن راه انداخت.

حیدری با بیان اینکه اکنون تمام رویه‌های تجاری در مرزهای استان برقرار است، خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد راه‌اندازی "سوآپ" هم بودیم که روزانه 50 تا 60 کامیون در از مرزهای استان تردد دارند و پتانسیل افزایش ظرفیت تا 500 کامیون در روز را هم داریم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به طرح ساماندهی مبادلات مرزی هم اشاره کرد که نقش بسزایی در کاهش قاچاق داشته و ادامه داد: این طرح اکنون در مرز شوشمی با تردد روزانه هفت تا هشت کامیون انجام می‌شود و در مرز شیخ صله نیز زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

راه اندازی سو آپ در مرزهای کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.