جان بولتون از اقدام وزارت دادگستری آمریکا در صدور احضاریه برای ۱۲ شهروند روس دفاع کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، صدور حکم بازداشت برای ۱۲ شهروند روس توسط دادگاه آمریکا می‌تواند در گفتگو‌های پوتین و ترامپ مطرح شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز آمریکا گفت، صدور حکم بازداشت برای ۱۲ شهروند روس توسط دادگاه آمریکا برای پاسخگویی در خصوص مداخله در انتخابات می‌تواند در گفتگو‌های پوتین و ترامپ مطرح شود.

بولتون درباره همزمانی دیدار پوتین و ترامپ با احضار ۱۲ نیروی اطلاعاتی روسیه به دادگاهی در آمریکا و واکنش دونالد ترامپ در این خصوص گفت: «در واقع به رئیس جمهور درباره این احضار‌ها گزارش شده بود و من با وی صحبت کردم و وی به صورت کامل این آمادگی را داشت که پیش از دیدار با پوتین این اقدام صورت گیرد. در واقع این اقدام باعث می‌شود رئیس جمهور تقویت شود و در موضع قدرت قرار گیرد، زیرا نشان می‌دهد نظام قضایی و وزارت دادگستری از تلاش‌های روسیه در انتخابات و مداخله در آن اطلاع دارد.»

وی ادامه داد: «رئیس جمهور هم می‌تواند (در دیدار خود با پوتین) مسئله را مطرح کند و بگوید این موضوعی بسیار جدی است و باید در خصوص آن صحبت کنیم.»

بولتون گفت: «من اطلاع دارم که شماری از سناتور‌های دمکرات خواستار استرداد (۱۲ شهروند روس) شده اند، ولی باید بگویم که این افراد وکیل نیستند. باید خاطرنشان کنم که آمریکا با روسیه توافقنامه استرداد ندارد و از این رو بسیار دشوار است که تصور کنیم چنین اتفاقی چگونه می‌تواند بیفتد. این را هم می‌دانم که برخی دیگر خواستار اقداماتی برای بازداشت این افراد شده اند، ولی قطعا این چیزی است که وزارت دادگستری می‌تواند وارد عمل شود. ما میتوانیم به اینترپول، انجمن بین المللی پلیس‌ها و رئیس پلیس‌ها متوسل شویم و به آن‌ها به اصطلاح یادداشت قرمز بدهیم و حکم بازداشت این افراد در دیگر کشور‌ها صادر شود.»

بولتون ادامه داد: «این تصمیم به وزارت دادگستری بازمی گردد؛ آن‌ها به درستی صدور حکم احضار را به صورت علنی منتشر کردند.»

انتهای پیام/

سخنان جان بولتون درباره حکم دادگاه برای ۱۲ شهروند روس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار