خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد؛

آیا دیدار پوتین و ترامپ مرهمی بر روابط مسکو-واشنگتن خواهد بود؟

کارشناسان در مورد سودمند بودن دیدار امروز سران روسیه و آمریکا در بهبود روابط دو کشور تردید دارند.

آیا دیدار پوتین و ترامپ مرهمی برای ترمیم روابط واشنگتن-مسکو خواهد بود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت کنندگان در نشست جهانی صلح در پکن بر این باورند که دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه از بخت کمی برای ترمیم روابط واشنگتن-مسکو برخوردار است.

بر اساس این گزارش، ریچارد ساکوا، استاد دانشگاه کنت، ضمن مهم دانستن این دیدار، اظهار داشت بسیار شگفت آور است که این دیدار پس از ملاقات ترامپ با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی صورت می گیرد.

سید کمال خرازی، وزیر امور خارجه اسبق ایران نیز ترامپ را بازیگر تئاتری توصیف کرد که دیگران شاهد اجرای آن هستند. این مقام اسبق ایران اظهار داشت: "گمان نمی کنم این دیدار نتیجه‌ای ملموس در پیش داشته باشد. باید منتظر بود و دید".

نبیل فهمی، وزیر امور خارجه سابق مصر نیز اظهار داشت دیدار پوتین و ترامپ در هلسینکی در فضایی بین المللی صورت می گیرد که با تنش های بسیاری رو به روست. وی تاکید کرد: " من در دنیای کنونی فردی نمی بینم که بتواند به وضع موجود بهبود ببخشد".


بیشتر بخوانید: ترامپ وارد پایتخت فنلاند شد/ استقبال از رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری تظاهرات


شیام ساران، وزیر امور خارجه سابق هند نیز نظری مشابه ارائه کرد و گفت نباید به چنین دیدارهایی خیلی دل بست. به گفته ساران، دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه بیشتر در چارچوب سیاست خارجی دولت ترامپ صورت می گیرد نه روابط واشنگتن با مسکو.

ترامپ و پوتین قرار است شانزدهم ژوئیه (امروز) در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بدو ورود به فنلاند با تظاهرات مخالفان خود روبرو شد، معترضان به سیاست‌های جنجالی دونالد ترامپ با در دست داشتن پلاکاردهایی خشم و انزجار خود را از رئیس‌جمهور آمریکا و اقدامات وی ابراز کردند.

به گفته دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین، محور اصلی گفتگو میان دو طرف را روابط دوجانبه و همچنین مسائل مهم بین‌المللی از جمله ایران، تحولات سوریه و اوکراین تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۶ تير ۱۳۹۷
هیچ اعتمادی به ترامپ نیست باید پوتین مراقب باشه
Germany
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
شیطان بزرگ ترامپ معروفه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۷
آیا دیدار پوتین و ترامپ مرهمی برای ترمیم روابط مسکو-واشنگتن خواهد بود؟
Netherlands
م
۰۹:۲۶ ۲۵ تير ۱۳۹۷
ترامپ الهی بروی به جهنم ...
آخرین اخبار