يك تحليل گر آمريكايي فاش كرد:

تروريست‎هاي ضدايراني در استخدام موساد

اسناد فاش‌شده اطلاعاتي آمريکا نشان مي‌دهند سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد)، اعضاي گروه تروريستي جندالله را براي اقدامات تروريستي در ايران به کار گرفته است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، يادداشت‌هاي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ ميلادي نشان مي‌دهند چگونه ماموران سازمان جاسوسي رژيم اسرائيل، تحت عنوان افسران سيا عواملي را از گروه تروريستي و ضد ايراني جندالله در عملياتي موسوم به "پرچم دروغين" به کار گرفته‌اند.

بر پايه اين يادداشت‌ها، آمريکا حتي تماس تلفني با جندالله را منع کرده بود؛ البته اين موضوع براي موساد صدق نمي کرد.

در جزئيات گزارش سيا آمده است، اسرائيل فعاليت‌هاي جذب اعضاي جندالله را با نظارت ماموران اطلاعاتي آمريکا انجام مي‌داد؛ افسران موساد در لندن، پايتخت انگليس که يکي از هم‌پيمانان اصلي رژيم اسرائيل است، خود را به جاي عوامل سيا به اعضاي گروه تروريستي جندالله معرفي مي‌کردند.

به گفته يک افسر سازمان سيا، اطلاعات درباره اين عمليات به سلسله مراتب فرماندهان در سازمان سيا گزارش داده شد و ظاهرا خشم جرج دبليو بوش رئيس جمهور اين کشور را برانگيخت.

يکي از افسران سازمان اطلاعاتي آمريکا گفت: "اين شگفت انگيز است که اسرائيلي‌ها فکر مي‌کردند دستشان رو نمي‌شود. فعاليت‌هاي جذب نيروي آن‌ها تقريبا به صورت آزادانه انجام مي‌شد. آن‌ها آشکارا کوچک‌ترين اهميتي به آنچه ما فکر مي‌کرديم، نمي‌دادند."

گزارش فارن پاليسي ( Foreign Policy) يادآور آن است که افزون بر دو افسر فعلي اطلاعاتي امريکا، موجوديت عمليات "پرچم دروغين" اسرائيل از سوي چهار افسر اطلاعاتي بازنشسته امريکا تائيد شده است که در سازمان سيا خدمت مي‌کردند يا عمليات اطلاعاتي اسرائيل را از سمت‌هاي ارشد در دولت امريکا تحت نظارت قرار مي‌دهند.

اين افسر سازمان سيا افزود: "اين گزارش نگراني کاخ سفيد را برانگيخت که برنامه اسرائيل، آمريکايي‌ها را در معرض خطر قرار مي‌دهد."

وي گفت: "هيچ شکي نيست که آمريکا با اسرائيل در گرد‌آوري اطلاعات عليه ايران همکاري کرده است، اما اين مساله متفاوت است. مهم نيست که ديگران چه فکر مي‌کنند، مساله ترور مقامات ايراني يا کشتن شهروندان ايران به ما مربوط نمي‌شود."

فارن پاليسي مي‌نويسد، اين افسران فعلي و بازنشسته امريکا مي‌گويند بحث درباره جندالله پس از پايان دوران رياست جمهوري جرج بوش حل‌وفصل شد، اما در هفته‌هاي آغازين رياست جمهوري امريکا برنامه‌هاي اطلاعاتي مشترک امريکا و اسرائيل که ايران را هدف قرار مي‌دهند از سر گرفته شد.

در اين گزارش آمده است، وزرات خارجه امريکا نيز هر گونه ارتباط دولت اين کشور با جندالله را چه در گذشته و چه در حال حاضر به شدت رد کرده است.

در پي معرفي شدن جندالله به عنوان يک سازمان تروريستي، يکي از سخنگويان [وزارت امور خارجه امريکا] در ايميلي به "وال استريت ژورنال" نوشت: "ما بارها تکرار کرده ايم، و بار ديگر تاکيد مي کنيم که آمريکا از جندالله حمايت نکرده است."

درپي عمليات اسرائيل، شماري از افسران تازه بازنشسته شده سيا به اظهار نظر پرداخته اند؛ يکي از افسران سيا به "فارن پاليسي" گفت: "با شرايط پيش آمده، براي امريکا دشوار خواهد بود از هرگونه حمله اسرائيل به ايران فاصله گيرد."

کارشناسان اطلاعاتي مي گويند، در حالي که هم اکنون بسياري از جزئيات تعامل اسرائيل با جندالله مشخص شده است، بسياري ديگر همچنان به صورت ابهام باقي مانده اند و احتمالا همان گونه باقي خواهند ماند.

گروه تروريستي جندالله چندين بمب گذاري، اقدام براي ترور و حملات تروريستي را عليه مقامات دولت ايران و غيرنظاميان اين کشور از جمله زنان و کودکان ترتيب داده است.

عبدالمالک ريگي، سرکرده بدنام جندالله در فوريه ۲۰۱۰ توسط نيروهاي اطلاعاتي ايران دستگير شد و بعد از گناهکار شناخته شدن در ۷۹ اتهام، شامل قتل، سرقت مسلحانه، عمليات بمب گذاري و حملات مسلحانه به پليس و غيرنظاميان ايران، اعدام شد.

ريگي در اعتراف‌هاي خود گفت در جريان معاملاتي که با دولت آمريکا داشته، به وي وعده داده شده بود در صورت راه اندازي شورش در ايران، منابع مالي نامحدودي در اختيار وي قرار مي‌گيرد. /پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار