سیاست‌های تجاری غلط ترامپ خطری برای بازار انرژی

یکی از مدیران صنایع نفتی آمریکا می‌گوید سیاست‌ها و اقدامات نادرست دونالد ترامپ در زمینه تجاری، بازار انرژی جهان را دستخوش تغییر می‌کند.

سیاست‌های تجاری غلط ترامپ خطری برای بازار انرژیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه واشنگتن اگزمینر، دن ابرهارت از حامیان دونالد ترامپ و از مدیران صنایع نفتی می‌گوید بزرگترین موانع برای بخش انرژی آمریکا بیش از هر چیز، از سیاست های تجاری «مخرب» نشات می گیرد.

ابرهارت در مصاحبه با این نشریه گفت: «من از لحاظ کلی یکی از حامیان ترامپ هستم، اما فکر می کنم که این سیاست تجاری نادرست است. من فکر می کنم ترامپ نقشی مخرب دارد.»

ترامپ اخیرا تعرفه‌های تجاری ویژه برای اجناس وارداتی از چین و همچنین تعرفه های دیگری برای فولاد و آلومینیوم تعیین کرده است. این اقدامات با مواضع تلافی جویانه چین و اتحادیه اروپا همراه بودند، موضوعی که نگرانی هایی را درباره یک جنگ تجاری طولانی مدت ایجاد کرد.

ابرهارت در صحبت های خود گفت: «اقتصاد به خوبی پیش می رود، پس چرا آن را در میانه راه با این تعرفه های تجاری بی ثبات کننده به خطر بیاندازیم. من به عنوان یک آمریکایی چنین احساسی دارم.»

شرکت کاناری (Canary) که متعلق به ابرهارت است، یکی از شرکت های اصلی تولیدکننده تجهیزات نفتی در آمریکا است و در دو جهت تحت تاثیر سیاست های تعرفه تجاری رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است.

ابرهارت درباره این موضوع گفت: «از یک طرف زنجیره تولیدات ما تحت تاثیر قرار گرفته است. من حس می کنم تامین کنندگان ما در چین نسبت به افزایش تولیدات بی میل هستند. البته آنها نه نگفته اند، اما برای کار بیشتر علاقه کمتری نشان می دهند.»

وی افزود: «دومین موردی که رخ می دهد مربوط به بازار عمومی است. ما برای شرکت های نفتی خدماتی انجام می دهیم و نفت به بازار داخلی و بین المللی فروخته می شود. در حال حاضر، در حدود یک چهارم نفت آمریکا به بازار خارجی فروخته می شود و 20 درصد از این میزان نیز به چین می رود.» ولی در این شرایط در حالیکه چین با دور شدن از نفت خام آمریکا و وضع تعرفه 25 درصدی بر این حوزه قصد تلافی جویی علیه تعرفه های تجاری ترامپ را دارد، بازار خارجی «هر روز بیشتر و بیشتر خطرناک می شود.»

ابرهارت تاکید کرد: «از لحاظ وارد کنندگی، چین بزرگترین مشتری و مطلوب ترین بازار جهانی را دارد. بسیاری از مردم از اینکه چین را به عنوان مشتری دارند، نگران هستند. سوال می پرسند که چین چگونه رفتار خواهد کرد؟ شما حداقل هم اکنون دیده اید که یک پالایشگاه در چین از نفت خام آمریکا به نفت خام ایران تغییر کاربری داده است.»

وی تاکید کرد: «این موضوع برای بسیاری از مشتریان من نگران کننده است.»

پیش از این ترامپ وعده داده بود پس از وضع تحریم های ثانویه علیه ایران که در ماه نوامبر آغاز می شود، افرادی را که از ایران نفت می خرند تحمل نخواهد کرد.

انتهای پیام/

تاثیر سیاست‌های تجاری مخرب آمریکا بر بازار انرژی

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار