رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مطرح کرد؛

پیشرفت 60 درصدی طرح های در دست اجرا

محمدرضا حاجی‌پور گفت: حدود 248 طرح هم در دست اجرا بوده که بیش از 60 درصد پیشرفت داشته و مجموع این طرح‌ها بالغ بر 2هزار طرح سرمایه‌گذاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به برگزاری همایش مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: روز صنعت، معدن و تجارت دهم تیر بود ولی استان مرکزی این روز را در 26 تیر با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌کند و در این مراسم از فعالان حوزه تولید و صنعت و معدن هم تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

وی افزود: همچنین در مراسم مذکور گواهی‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان که از دغدغه‌های اصلی سازمان بوده به تولیدکنندگان برتر اهدا شده و سپس از اهداف و برنامه‌های تبیین شده مسئولان و برنامه‌ریزان کشوری و استانی مطلع می‌شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال 97 حدود 48 فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که نزدیک به مبلغ 3هزار و 453 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به همراه داشته و همچنین بر اساس لیست بیمه اشتغال تعداد 727 نفر را فراهم کرده است.

حاجی‌پور بیان کرد: حدود 248 طرح هم در دست اجرا بوده که بیش از 60 درصد پیشرفت داشته و مجموع این طرح‌ها بالغ بر 2هزار طرح سرمایه‌گذاری است که پیشرفت 2 تا 90 درصدی داشته‌ و آورده این 248 طرح بالغ بر 206 هزار میلیارد ریال بوده و در نهایت برای تعداد 72 هزارو 680 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که در قالب طرح‌های بالای 60 نفر به بالا حدود هفت هزار نفر اشتغال جدید در واحدهای تولیدی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: سه ماهه نخست سال 97 در حدود 168 فقره جواز تاسیس صادر شده که پیش‌بینی سرمایه‌گذاری آن نزدیک به 14 هزارو 619 میلیارد تومان است.

حاجی‌پور ادامه داد: پیش‌بینی اشتغال جوازهای صادره مذکور رقمی حدود 5 هزارو 102 نفر است.

وی افزود: علی‌رغم تمامی مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و تولید، تحریم‌ها و نوسانات بازار امید به آینده در چرخه بازار تولید و صنعت وجود داشته و همچنان گذشته متقاضیان برای صدور جواز و پیگیری‌‌‌ها پابرجا بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به افزایش صادرات در استان گفت: صادرات بر اساس گزارش گمرکات بوده که این گزارش 378 هزارتن به مبلغ 255 میلیون دلار را به ثبت رسانده، بنابراین آمار از نظر وزنی 16 درصد و از نظر ارزشی 11 درصد رشد صادرات در سال 97 نسبت به قبل داشته‌ایم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

توضیحات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درباره وضعیت سرمایه گذاری در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.