نماینده مردم ملایر در مجلس:

استیضاح وزیر کار را پس نمی‌گیرم

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: اگر وزیر تعاون، کار و رفاه و اجتماعی به قول‌های سفر قبلی خود در ملایر عمل کنند استیضاح را پس می‌گیریم والا باید برای وزارت کار فکر جدی کرد.

استیضاح وزیر کار را پس نمی‌گیرمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام احد آزادیخواه  نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: احتمال دارد برخی همراهان وزیر تعاون سفر ایشان به ملایر را مشروط به پس گرفتن استیضاح کنند، اما بنده استیضاح را پس نخواهم گرفت، چون این استیضاح سیاسی نبوده و ناظر بر موارد کاری و مدیریتی بوده که تا این موارد رفع نشود آن را پس نمی‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه ما چند ماه قبل از این در بیمارستان غرضی ملایر میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم، افزود: ایشان یک دور به شهر‌های مختلف استان سفر کردند و ما مطالبات را در استانداری با حضور مدیران اجرایی، مجمع نمایندگان و مسوولان دستگاه‌ها بیان کردیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: باز در تهران هم چندی بار در دفتر ایشان حضور یافتم و از طریق شخص وزیر و معاونانش پیگیر موارد بودیم که با کمال تأسف تا این لحظه حتی یکی از وعده‌های که داده بودند محقق نشده است.

۲۰ هزار شغل موجود را حمایت کنید

وی بیان کرد: در بحث بیمه ۲۰ هزار نفر خیاط ملایر به وزیر کار متذکر شدیم که شما کلی فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کنید که مثلاً از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار ۵۰۰ تا یک‌هزار نفر سر کار بروند، اما اکنون ۲۰ هزار نفر مشغول کار هستند و بهتر است از کار آن‌ها حمایت و بیمه‌شان کنید.

آزادیخواه با بیان اینکه وزیر کار در پاسخ به مطالبه مردم گفتند تیم می‌فرستم و افرادی هم گویا آمدند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد، خاطرنشان کرد: بیمه منبت‌کاران و باقیمانده بیمه تاکسی‌داران نیز بر زمین مانده است.

وی گفت: متأسفانه در سازمان تأمین اجتماعی رانت بسیاری وجود دارد و دخالت‌های برخی افراد بازنشسته سیاسی هم در تأمین اجتماعی استان دخالت‌های غیرقابل انکار و مخربی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من اگر لازم باشد مصادیق این دخالت‌ها را به‌طور دقیق بیان می‌کنم که در عزل و نصب‌ها چه کسانی دخالت می‌کنند که گاه مسؤولیت مستقیمی در تأمین اجتماعی استان ندارند، اما دخالت آن‌ها تأثیرگذار است.

وی با یادآوری بحث احداث مجموعه پلی‌کلینیک ملایر عنوان کرد: با توجه به فعال بودن بیمارستان تأمین اجتماعی ملایر خواستار احداث یک درمانگاه تخصصی شدیم و این امر را از وزیر کار، هیأت امنای تأمین اجتماعی و سایر مسوولان پیگیری کردیم که ارجاعات متعدد انجام شد، اما در نهایت اقداماتی صورت نگرفت.

آزادیخواه تصریح کرد: گویا در وزارت کار تیمی تشکیل شده که با مردم بازی کنند و مانور کار بدهند، من در حسن خلق وزیر محترم شک ندارم، اما در مجموعه وزارت کار بحران‌هایی وجود دارد که قابل‌انکار نیست.

وی با بیان این که انتظار داشتیم با توجه به تزریق اعتبار به صندوق توسعه اقداماتی در حوزه تحول اشتغال رخ دهد، گفت: احساس ما این است که رهبر معظم انقلاب هم از این امر ناراحت هستند و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور در مورد ایجاد شغل کم‌لطفی و گاهی سنگ‌اندازی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اظهارات آیت‌الله موسوی اصفهانی مبنی بر این‌که اگر درآمد نمایشگاه مبل و منبت در ملایر ۴۰۰ میلیارد تومان بوده باید این شهرستان متحول می‌شد، نیز گفت: این حرف را هیأت مدیره و اتحادیه مبل و منبت ملایر که بخش خصوصی هستند بیان کرده‌اند و البته من هم با وجود اینکه صورتجلسه‌های مربوط را خودم امضا کرده‌ام احتمال می‌دهم این رقم کم و زیاد باشد و یا تخمینی از گردش کلی سرمایه باشد.

وی گفت: البته تأثیرگذاری برگزاری نمایشگاه در فروش مبل و منبت قابل‌انکار نیست.

انتهای پیام/ز

لازم باشد دخالت افراد در تامین‌اجتماعی را افشا می‌کنم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.