سواحل مکران ظرفیت اشتغال‌زایی میلیونی در حوزه شیلات دارد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان ظرفیت اشتغال‌زایی نه فقط ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار بلکه چندین میلیون نفر را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تنها نگاه به ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان در سواحل مکران محرومیت را از این استان می‌زداید.

وی افزود: همین حالا ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان اعم از مقدار میگو و ماهی تولید شده در این استان، سرآمد استان‌ها و سواحل دیگر کشور است اما ابدا ظرفیت‌ها با مقدار بهر‌ه‌برداری هم‌خوانی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سواحل سیستان و بلوچستان قابلیت پرورش سه مرحله میگو و ماهی در قفس دارد که در کمتر نقطه‌ای این قابلیت وجود دارد، اگر به ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان توجه شود نه فقط ده‌ هزار و صد هزار بلکه چندین میلیون اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر ظرفیت‌های شیلاتی، میوه‌های گرمسیری سیستان و بلوچستان هم حرف اول را می‌زند به‌ نظرم با افزایش بهره‌وری در این استان محرومیت از سیستان و بلوچستان زدوده می‌شود.

انتهای پیام/پ

چابهار قطب تولید میگو در کشور

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار