مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) مطرح کرد؛

مدارس شبانه‌روزی حفظ گامی مهم در گسترش فرهنگ قرآنی کشور

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی گفت: مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله کل قرآن کریم گامی مهم در جهت گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است.

مدارس شبانه‌روزی حفظ گامی مهم در گسترش فرهنگ قرآنی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مروج کاشانی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی در ویژه برنامه شمیم وحی که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان مقدس رضوی برگزار شد، به آغار فعالیت این مدرسه اشاره کرد و افزود: مدرسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به همت چند تن از طلبه‌های قرآنی فعالیت خود را از سال ۷۵ و از دهستان کوچکی در ۱۷۵ کیلومتری شیراز آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این مدرسه بعد از ۲۰ سال فعالیت با ۱۷۸ شعبه و ۱۴ مدرسه شبانه‌روزی حفظ در ۸ استان کشور، ۱۲۰ مهد و پیش‌دبستانی و ۲ حوزه علمیه قرآن محور موفق شد بیش از ۲ هزار حافظ کل قرآن و ۳۰ هزار حافظ جزء قرآن را تربیت کند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی گفت: به همت این مدرسه یک هزار و ۵۰۰ شغل برای حفاظ ایجاد شده است که بیش از یک هزار و ۲۰۰ شغل آن در سمت‌های آموزشی و ۳۰۰ شغل در امور پشتیبانی است.

مروج کاشانی به راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم در مشهد اشاره کرد و افزود: این مدرسه در سال ۱۳۹۴ با همت برخی از طلاب، حافظان کلام الله وحی و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در آستان مقدس امامزاده عبدالله واقع در ۳۵ کیلومتری مشهد راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۶۲ حافظ کل و ۴۰۰ حافظ یک تا ۴ جزء در مدرسه شبانه روزی تربیت شدند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی گفت: امید است این فعالیت‌های هرچند اندک این موسسه مورد رضایت، ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا (ع) قرار گیرد و گامی در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن باشد.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 

بیش از  یک هزار و ۵۰۰ شغل به همت مدرسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ایجاد شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.