استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

شناسایی ۱۲۰ معدن غیرفعال در هرمزگان/معادن غیر فعال استان تعیین تکلیف شوند

فریدون همتی گفت: ۱۲۰ معدن غیر فعال در استان شناسایی شده که باید تلاش شود این معادن فعال شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: ۱۲۰ معدن غیر فعال در هرمزگان شناسایی شده اند که باید تلاش شود این معادن فعال شوند.

وی افزود: ۵۸ معدن از این شمار سابقه فعالیت دارند و اکنون راکد هستند و ۶۲ واحد تاکنون فعال نشده اند.

 استاندار هرمزگان گفت: با پیگیری‌های انجام شده ده معدن از این معادن غیر فعال دوباره به چرخه تولید بازگشتند و برای ۱۴۶ نفر ایجاد اشتغال شد.

وی افزود: داشتن معارض محلی، مشکل تامین سرمایه، نبود بازار مصرف و انصراف بهره بردار از مهمترین عوامل غیرفعال بودن معادن استان است.

همتی گفت: ظرف دو تا سه هفته آینده باید معادن غیر فعال استان تعیین تکلیف شوند و به تولید برسند.

وی افزود: همچنین ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد در تملک بانک‌ها شناسایی شده است که بانک‌ها باید ظرف یک هفته تا ده روز این واحد‌ها را یا فعال کنند و یا برای فعال شدن واگذار کنند.

استاندار هرمزگان گفت: فرایند صدور مجوز‌های سرمایه گذاری و تولید در استان بسیار طولانی و مراجع تصمیم گیر در این زمینه نیز زیاد است که تبدیل به مشکلی برای استان شده است.

همتی گفت: باید زمان صدور مجوز‌ها کوتاه شود و با برنامه ریزی مرکز جامع خدمات سرمایه گذاری استان متولی گرفتن همه مجوز‌ها برای سرمایه گذار باشد.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در این جلسه گفت: موافقت با استمهال تسهیلات بانکی یک واحد کشاورزی بدنبال خشکسالی، لزوم گرفتن مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی برای هر نوع فعالیت دستگاه‌های دولتی در سواحل از دیگر مصوبات این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.

انتهای پیام/ف

شناسایی معادن غیر فعال هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.