خصومت کاخ سفید با هنر/ ترامپ تاکنون هیچ مدال افتخاری به هنرمندان اهدا نکرده است!

رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف اسلاف خود از زمان ورودش به کاخ سفید هیچ مدال هنری افتخاری به هنرمندان اهدا نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، آمریکا به مدت چندین دهه به هنرمندان بزرگ این کشور مدال‌هایی را اهدا می‌کند که کنگره آن‌ها را ساخته است. این مدال‌ها طی مراسمی در کاخ سفید از سوی رئیس جمهور به این هنرمندان داده می‌شود. نشان ملی هنر از سال ۱۹۸۵ به شخصیت‌هایی مانند جورجیا اوکیف، الا فیتزجرالد و فرانک کاپرا و نشان ملی علوم انسانی به افرادی مانند استیون اسپیلبرگ، انا دیویر اسمیت و لوییس گلیک اهدا شده است.

دونالد ترامپ هنوز هیچ مدال هنری به هنرمندان آمریکا اهدا نکرده است

رونالد ریگان در حال اهدای جایزه ملی هنر به  -گوردون پارکس- کارگردان آمریکایی در سال 1988


اما از زمانی که «دونالد ترامپ» روی کار آمده است هیچ کدام از این نشان‌ها به اهالی هنر اهدا نشده است که نشان دهنده ارتباط بد ترامپ با هنر است. آخرین فرصت نامزدی برای دریافت نشان ملی هنر ۲۰۱۶ که هنوز اهدا نشده است تا فوریه ۲۰۱۷ بود. کاخ سفید در این خصوص اعلام کرده در حال ارزیابی نامزد‌های دریافت این جوایز است و پس از نتیجه گیری این نشان‌ها مانند سال‌های پیش اهدا خواهد شد. نشان‌های دیگری از جمله نشان ملی علوم و نشان ملی نوآوری و فناوری هم از سال ۲۰۱۶ تاکنون اهدا نشده اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، به نظر می‌رسد به تعویق افتادن اهدای این جوایز فقط به دلیل انباشته شدن کار‌های دولت باشد.

دونالد ترامپ هنوز هیچ مدال هنری به هنرمندان آمریکا اهدا نکرده است

باراک اوباما در حال اهدای مدال ملی علوم انسانی در سال 2010


اما وقفه در اهدای این جوایز به دلیل ارتباط پرتلاطم ترامپ با برنامه سرمایه گذاری ملی برای هنر و برنامه سرمایه گذاری ملی برای علوم انسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. ترامپ پیشنهاد داده بود بودجه فدرال این برنامه‌ها حذف شود.

ترامپ سال گذشته پس از اینکه ۱۶ عضو کمیته هنر و علوم انسانی در اعتراض به واکنش او به تظاهرات شارلوتسویل استعفا دادند، این کمیته را منحل کرد. پس از آن نیز ترامپ و همسرش تصمیم گرفتند در مراسم سالانه مرکز افتخارات کندی شرکت نکنند. برندگان جوایز در این مراسم از ترامپ انتقاد و اعلام کردند در ضیافتی که سالانه در کاخ سفید برگزار می‌شود شرکت نمی‌کنند و نهایتا این ضیافت لغو شد.

آخرین مراسمی که در کاخ سفید برای اهدای این جوایز برگزار شد در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و در سپتامبر ۲۰۱۶ بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار