معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کرد؛

افتتاح ۲ شعبه برای رسیدگی به قرارداد‌های بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان/ شرایط جدید معافیت سربازی کارمندان استارت آپ‌ها به زودی اعلام می‌شود

ستاری گفت: ۲ شعبه در شهر تهران برای انجام و رسیدگی به فعالیت و قرارد‌های بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان دایر شده است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت علمی و سازمان تامین اجتماعی و در جمع خبرنگاران با اشاره به محیط کسب و کار مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ایجاد کسب و کار مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران اهمیت بسیاری دارد و اقدامات فرهنگی و خدماتی مناسبی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بیمه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: بیمه یکی از ارکان مهم شرکت‌های دانش‌بنیان است و امروز تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی و سازمان تامین اجتماعی منقعد شد که بر اساس آن شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خدمات بیمه ای خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: دو شعبه در شهر تهران برای  انجام و رسیدگی به فعالیت و قراردهای بیمه ای شرکت‌های دانش‌بنیان دایر شده است.

ستاری با اشاره به گمرک و مالیات شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: معافیت مالیاتی و گمرکی از جمله دیگر خدماتی هستند که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است و همچنین توافقات خوبی درخصوص معافیت سربازی برای کارمندان شرکت‌های دانش‌بنیان بوجود آمده است که مفاد آن به زودی اعلام خواهد شد.

پول و وام تاثیری در ایجاد محیط کسب و کار ندارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص محیط کسب و کار مناسب برای جوانان کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید بتوانند به محیط کسب و کار مناسب دسترسی داشته باشند، اما باید توجه داشت که محیط کسب و کار مناسب با پول و وام بوجود نمی‌آید بلکه تمام دستگاه‌های کشور باید با همکاری یکدیگر این محیط را بوجود آورند.

وی افزود: در راستای ایجاد محیط کسب و کار مناسب معاونت برنامه های جدی را با شهرداری پیش می‌برد ؛ برنامه هایی که سبب پیشرفت شهر تهران و ارتقای رتبه آن درمیان شهر‌های پیشرفته شود.

ستاری با اشاره به شهر هوشمند اظهار کرد: در حال حاضر تهران جز ۵۰ شهر برتر جهان از لحاظ فناوری و هوشمندی است اما این رتبه کافی نیست، با وجود دانشگاه های بسیاری که در تهران وجود دارد این رتبه باید ارتقا یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار