رسانه‌های آموزشی و تربیتی تسریع کننده فرایند یاد دهی و یادگیری

مدیرآموزش وپرورش ناحیه ۱ اهواز گفت: مواد و رسانه‌های آموزشی و تربیتی می‌توانند فرایند یاددهی- یادگیری را با معنا‌تر و پایداری آن را آسان‌تر می‌سازد.

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش وپرورش ناحیه 1 اهواز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: سند تحولات بنیادین آموزش و پرورش به مثابه قانون اساسی برای تحولات همه جانبه و دراز مدت به تصویب رسیده و در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و برنامه درس ملی به عنوان یکی از زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین است.

وی افزود: مواد و رسانه های آموزشی و پرورشی عبارت است از تمام ابزارها و وسایل ارتباطی که برای تحقق اهداف برنامه های آموزشی، تربیتی و پیشرفت تحصیلی متربیان ابداع شده است.

موسوی اصل عنوان کرد: این برنامه می تواند فرایند یاددهی- یادگیری را موثرتر و پایدارتر و تحقق یادگیری معنادار را آسان تر سازد و مواد و رسانه های آموزشی و تربیتی شامل 2 گروه مواد آموزشی مکتوب ( کتاب های کمک آموزشی، کمک درسی، مجله و نظایر آن ها) مواد آموزشی غیر مکتوب شامل( نرم افزارهای آموزشی، فیلم آموزشی، شبکه های آموزشی، رسانه های الکترونیکی، چند رسانه ای مولتی مدیا، دستگاه ها، اجسام و اشیای  مختلف آموزشی و کمک آموزشی است.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه 1 اهواز گفت: هدایت پدید آورندگان مواد و رسانه های آموزشی مکتوب جهت اخذ تاییدیه از دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی، بازدید و نظارت به منظور جلوگیری از توزیع مواد و رسانه های و تربیتی غیر استاندارد در مدارس و مراکز آموزشی استان از مهمترین وظایف این کارگروه است.

موسوی اصل درپایان گفت: استاندارد سازی و هدایت تولید مواد و رسانه های آموزشی و تربیتی مکتوب و غیر مکتوب با محوریت سند برنامه درس ملی و اهداف و وظایف آموزش و پرورش، ساماندهی و هدایت فرایند تولید و توزیع منابع آموزشی و تربیتی به منظور استفاده در مدارس و مراکز آموزشی و جلوگیری از توزیع منابع غیر استاندارد در مدارس و مراکز آموزشی از جمله اهداف این برنامه است.

انتهای پیام/م

توسعه رسانه های آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.