رئیس کل دادگستری استان بوشهر؛

حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به رعایت حقوق موقوفات

علی جمادی با تاکید بر احقاق حقوق وقف براساس قوانین و مقررات، ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص و تسریع در رسیدگی این پرونده‌ها، از حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به رعایت حقوق موقوفات خبر داد.

حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به رعایت حقوق موقوفاتبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی جمادی؛ رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات اظهار کرد: وقف از حسنات موکد دینی و در زمره اعمال صالح باقیه بوده و از نظر اخلاقی، بارزترین تجلی روحیه تعاون اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: دستگاه قضایی در جهت خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف از قبیل دعاوی مراجع به وقف، رسیدگی به پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی، احقاق حقوق وقف براساس قوانین و مقررات، ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص، تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی و در نهایت حفظ و احیاء موقوفات در استان بوشهر آمادگی دارد.

جمادی از حساسیت ویژه خود و همکاران قضایی نسبت به رعایت حقوق موقوفات خبر داد و گفت: در روند تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی موقوفات اجازه زایل شدن حقوق مربوط به بیت‌المال را به احدی نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: برای برخورد با احدی تعارف نداریم همانگونه که تاکنون با زمین‌خواران و متعرضین به بیت‌المال برخورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون در واگذاری املاک موقوفه اعم از تجاری و ... دقت لازم و رعایت مصلحت موقوفه را مورد تأکید قرار داده و بدون شک اگر این مهم به طور دقیق و جدی مد نظر قرار نگیرد، به نیت و هدف واقف به معنای واقعی عمل نخواهد شد.

جمادی یادآور شد: وظیفه ذاتی دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و احقاق حق و اجرای عدالت است و دستگاه قضایی با متجاوزین و افرادی که قصد تعرض یا تجاوز به موقوفات را دارند برخورد جدی قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

تسریع در روند رسیدگی پرونده‌های وقفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.