رئیس فدراسیون بدمینتون:

بدمینتون بازان دیدار‌های دشواری را در بازی های آسیایی پیش رو دارند

محمد رضا پوریا گفت: با توجه به حضور قهرمانان جهان در مسابقات آسیایی کسب مدال برای ایران دور از دسترس است.

بدمینتون بازان بازی های دشواری را در جاکارتا پیش رو دارندمحمد رضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نفرات اعزامی بدمینتون ایران به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: ثریا آقایی و مهران شهبازی با سرپرستی و هدایت سحر زمانیان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. در حال حاضر این 2 نفر به همراه ۶ آقا و ۶ خانم دیگر در اردو هستند که شرایط آمادگی این بازیکنان را فراهم کرده اند.

او افزود: در دوره گذشته بازی‌های آسیایی نیز بدمینتون دو نماینده داشت که ثریا آقایی نیز یکی از آن‌ها بود، اما هیچ یک از نمایندگان کشورمان موفق به کسب مقام نشدند.

پوریا ادامه داد: قدرت‌های بدمینتون جهان مانند اندونزی که مهد این رشته است، سنگاپور، مالزی، چین، کره و هند در آسیا قرار دارند. این شرایط باعث شده است ورزشکاران ما بازی‌های سخت و دشواری را پیش رو داشته باشند.

رئیس فدراسیون بدمینتون درباره مدال گیری نمایندگان ایران در جاکارتا اضافه کرد: با توجه به حضور قهرمانان جهان در آسیا دسترسی به مدال دشوار است.

پوریا به توسعه بدمینتون در کشور و علل آن اشاره و تصریح کرد: از ۸ سال قبل برنامه ریزی مدونی را در بدمینتون آغاز کردیم که در گذشته وجود نداشت. بر این اساس ساختار استعدادیابی را پایه گذاری کردیم که ۶ منطقه در بخش خانم‌ها و ۶ منطقه در بخش آقایان برای کشف استعداد‌ها فعال شدند. قهرمانانی که امروز در کشور فعالیت دارند مانند مهران شهبازی از کردستان، امیر جباری از همدان، ثریا آقایی از تهران، ثمین عابد خجسته از تهران، پگاه کامرانی و زمانلو از شاهرود از برنامه استعدادیابی به سطح قهرمانی معرفی شدند.

او بیان کرد: آسیا نگاه ویژه‌ای به بدمینتون دارد. از ۲۰ سال گذشته تا ۸ سال قبل در دسته بندی بدمینتون آسیا در گروه برنز آسیا قرار داشتیم، اما از ۸ سال قبل وارد گروه نقره شدیم. امسال با ارزیابی فدراسیون جهانی بدمینتون در رده طلا قرار گرفته ایم. از ۸ سال پیش تا کنون در رده ۲۷ آسیا قرار گرفته ایم که نتیجه برنامه ریزی فدراسیون و حضور مستمر رییس، نایب رییس و نواب رییس در ساختار فدراسیون است.

رئیس فدراسیون بدمینتون خاطر نشان کرد: توسعه این رشته در سطح ایران و منطقه، انتخاب نماینده ایران به عنوان مسئول توسعه بدمنیتون در غرب آسیا، برگزاری کلاس‌های داوری و مربی بین المللی، توسعه شاتل تایم و توسعه جمعیت بدمینتونی که اکنون حدود ۳۰ هزار نفر در این رشته فعالیت دارند، برگزاری دو رویداد مهم از جمله مسابقات بین المللی فجر و مسابقات بین المللی جوانان که دارای رنکینگ بین المللی و جایزه دلاری از جمله فعالیت‌های فدراسیون در سال‌های اخیر بوده است.


بیشتر بخوانید: ملی پوشان جوان بدمینتون کشورمان راهی اندونزی شدند


انتهای پیام/ 

اظهارات پوریا درباره وضعیت بدمینتون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار