کاهش بهای جهانی نفت در نخستین روز هفته

بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته به تاثیر از افزایش حجم تولید و صادرات نفت در لیبی با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با کاهش همراه بود.

کاهش نگرانی ها از برهم خوردن تعادل عرضه و افزایش حجم تولید و صادرات نفت در لیبی از مهمترین دلایل کاهش بهای طلای سیاه در نخستین روز هفته است.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت با 66 سنت کاهش معادل 0.9 درصد، 74 دلار و 67 سنت معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 57 سنت کاهش معادل 0.8 درصد 70 دلار و 43 سنت داد و ستد شد.

قطع برق در لیبی که موجب توقف تولید نفت شد، اعتصاب در نروژ و تنش ها در عراق باعث شد اواخر هفته گذشته بهای نفت تا حدودی افزایش یابد. از سوی دیگر، برگزاری نشست سران آمریکا و روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند تا حدودی موجب ایجاد نوساناتی در قیمت جهانی نفت شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این بارها نارضایتی خود را از قیمت بالای نفت اعلام کرده و از اوپک [سازمان کشورهای صادرکننده نفت] خواسته بود تا نسبت به کاهش بهای نفت اقدام کنند.

گفته می شود مجموع ذخایر نفتی آمریکا به 660 میلیون بشکه رسیده است و دولت ترامپ سعی دارد با افزایش عرضه جهانی نفت، حجم ذخایر خود را بالا ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار