به مناسبت روز تامین اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گزارش می‌دهد:

نارضایتی مردم از ارائه خدمات بیمارستان حکیم جرجانی گرگان

با وجود اینکه بیمارستان حکیم به تجهیزات بسیار پیشرفته مجهز است اما مراجعه کنندگان به این بیمارستان از وضعیت ارائه خدمات گله‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مراجعه کنندگان بیمارستان تامین اجتماعی می‌گویند؛ در نوبت گیری بصورت تلفنی و حضوری در این بیمارستان بامشکل مواجه هستیم و هر زمان با بیمارستان تماس می‌گیریم تلفن‌های بیمارستان در حال مکالمه است و اگر هم به بیمارستان برای نوبت گیری حضور‌ی مراجعه کنیم ساعت‌ها باید منتظر بمانیم و همچنین داور‌های مورد نیاز ما در بیمارستان تامین نمی‌شود و ما توان تهیه دارو را نداریم.

مسئول نوبت دهی بیمارستان تامین اجتماعی گفت: در درمانگاه تخصصی این بیمارستان روزانه بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ مراجعه کننده پذیرش و خدمات درمانی را ارائه می‌دهیم.

کارشناس آزمایشگاه بیمارستان حکیم جرجانی گرگان گفت: یکی از مشکلات مهم ما ازدحام بیماران هست و به اجبار به آنان نوبت می‌دهیم که بیمارانی آزمایش روتین دارند ممکن است طی یک تا دو هفته در نوبت قرار بگیرند.

وی گفت: بیمارانی که آزمایش اورژانسی دارند سریعا آزمایشات آنان انجام می‌شود و آزمایش بیمارانی که عمل جراحی دارند در روز بعد از پذیرش نمونه گیری آزمایش انجام می‌شود.

موسوی رئیس بیمارستان حکیم جرجانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت:بیش از ۱۵ درصد امکانات خدمات رسانی پزشکان متخصص را به مراجعه کنندگان حضوری اختصاص دادیم و ۸۲ درصد بصورت تلفنی انجام می‌شود.

موسوی در ارتباط با تجهیزات بیمارستان حکیم جرجانی ادامه داد: این بیمارستان از تجهیزات بسیار پیشرفته برخوردار است که دو دستگاه سیتی اسکن به بیماران اورژانسی، غیراورژانسی و سرپایی به طور جدا گانه اختصاص داده شده و دستگاه مامو گرافی پیشرفته، سونوگرافی و رادیولوژی در این بیمارستان وجود دارد.

وی ادامه داد:آزمایشگاه این بیمارستان بسیار پیشرفته است و تنها دستگاهی که در این بیمارستان وجود ندارد و برای ما و بیماران ایجاد مشکل کرده دستگاه ام آی آر است که این طرح در حال بررسی است و بزودی این دستگاه فراهم می‌شود.

کارشناس رادیولوژی بیمارستان حکیم جرجانی گفت: با افتتاح سیتی اسکن مولتی استارس و ماموگرافی دیجیتال از برترین دستگاه‌های پیشرفته دنیا است و بسیاری از مشکلات تصویر برداری بیمارستان برطرف شده است.

وی گفت: با وجود زیاد بودن مراجعین خدمات رسانی را در همان روز انجام می‌دهیم.

همچنین مراجعه کننده‌ای به بیمارستان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت:پزشک متخصص مغز و اعصاب در این بیمارستان حضور ندارد و با توجه به فراهم نبودن شرایط مالی هزینه‌های درمان در بخش خصوصی بدون دفترچه تامین اجتماعی محاسبه می‌شود.

مراجعه کننده دیگر بیمارستان حکیم جرجانی گفت: کمبود دارو در این بیمارستان وجود دارد و نوبت دهی به بیماران به سختی انجام می‌شود.

موسوی رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گفت: بیش از ۹۷ درصد دارو‌های تحت پوشش بیمه‌ای در این بیمارستان وجود دارد و برخی دیگر از دارو‌ها که تحت پوشش بیمه نیست ما اجازه آوردن در بیمارستان را نداریم.

تعداد بیمارستان‌های دولتی استان با توجه به زیاد بودن مراجعه کننده‌ها بسیار پایین است، بنابراین بیمارستان‌های دولتی در ارائه خدمات درمانی مناسب با مشکل روبه رو هستند.

فراهم بودن امکانات در بیمارستان و توجه و خدمات صبورانه در طول درمان به بیماران در ارتقای سلامت نقش بسیار مهمی دارد.

گزارش از عباسعلی البرزی

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.