صدور ۷۴ اخطاریه زیست محیطی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از صدور ۷۴ اخطاریه زیست محیطی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: طی سه ماهه گذشته از سال‌جاری، یگان حفاظت محیط زیست استان با ۲۸۰ مورد تخلف زیست محیطی در شهرستان‌های مختلف برخورد کرده که ۷۴ فقره از آن به تشکیل پرونده قضایی منجر شده است.

وی گفت: طی سه ماهه گذشته از سال‌جاری، یگان حفاظت محیط زیست استان با ۲۸۰ مورد تخلف زیست محیطی در شهرستان‌های مختلف برخورد کرده است که ۷۴ فقره از آن به تشکیل پرونده قضایی منجر شده است.

وی افزود: سه فقره از موارد ارجاع شده به دادگاه مختومه و منجر به صدور حکم شده است و بقیه در حال طی مراحل قضایی هستند.

قاسمی ادامه داد: ۷۴ مورد نیز از موارد ذکر شده، منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی از سوی این اداره‌کل شده است.

وی به مهم‌ترین موارد تخلف زیست محیطی در سه ماهه اخیر اشاره کرد و بیان داشت: زنده‌گیری پرندگان، آلودگی محیط زیست، تخریب مناطق حفاظت شده، تعلیف غیرمجاز دام و صید غیرمجاز آبزیان مهم‌ترین تخلفات زیست محیطی سه ماهه اخیر را تشکیل داده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خسارت وارده به محیط زیست استان در اثر تخلفات زیست محیطی کشف شده را ۶۹۶ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: ۱۳۹ میلیون ریال از این خسارت تاکنون وصول شده است.

قاسمی از شهروندان آذربایجان‌شرقی خواست در صورت هر گونه تخلف زیست محیطی، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ و یا ۳۳۳۴۳۵۱۳ در میان بگذارند تا اقدامات لازم توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام شود. 

 

انتهای پیام/ش

 تخلف زیست محیطی در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار