تصمیم آمريکا برای خارج کردن کلاه سفيدها از سوريه

آمریکا و برخی غربی تصمیم دارند کلاه سفید‌ها را که همواره تبلیغاتی دروغین علیه دولت دمشق منتشر می‌کنند، از سوریه خارج کنند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا و برخی کشور‌های دیگر از قبیل فرانسه در نظر دارند نیرو‌های کلاه سفید را از سوریه خارج کنند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش داد آمریکا، کانادا و برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس درباره طرح تخلیه نیرو‌های کلاه سفید و اعضای خانواده‌های آن‌ها از خاک سوریه بحث و تبادل نظر می‌کنند.

این منبع افزود کشور‌های یادشده قصد دارند حدود یک هزار تن از کلاه سفید‌ها و اعضای خانواده آن‌ها را از سوریه به دیگر کشور‌ها مثل کانادا، انگلیس یا آلمان بفرستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل درباره این موضوع با سران برخی کشور‌ها گفتگو کرده است. اما هیئت‌های دیپلماتیک کشور‌های غربی ترامپ را متقاعد کرده‌اند که در خصوص راه‌های مناسب تخلیه کلاه سفید‌ها از سوریه لازم است که با اسرائیل و اردن مذاکره کنند.

شبکه  سی‌ان‌ان  تصریح کرد مسئله امنیت کلاه سفید‌ها از جمله موضوعاتی است که در دیدار ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در هلسینکی فنلاند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با این حال، کشور‌های غربی امیدوارند راه مناسبی پیدا کنند که بتوانند طرحشان را بدون کمک روسیه به اجرا گذارند.

 تبلیغات علیه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و تلاش برای ترغیب و متقاعد کردن کشور‌های خارجی به اقدام نظامی در سوریه علیه نظام اسد از جمله اتهاماتی است که علیه کلاه سفیدها مطرح شده است. اسناد و شواهد جعلی برای محکوم کردن اشتباهاتی که نیرو‌های نظامی روسیه در سوریه مرتکب شده‌اند یکی دیگر از اتهامات مطرح شده علیه کلاه سفید‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۵ تير ۱۳۹۷
هیشکی از داعش خوشش نمیاد حتی آمریکا.
مرگ بر امریکا وداعش
آخرین اخبار