ضرورت آشناسازی جوانان و چهره‌های علمی با رشته‌های پهلوانی

رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای استان اردبیل گفت: آشناسازی جوانان و چهره‌های علمی با رشته‌های پهلوانی ضروری است.

محمد شهبازعلیزاده ،رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی کشتی پهلوانی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور برای اولین بار در اردبیل برگزار شده و طی تفاهم‌نام هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان و دانشگاه جامع علمی کاربردی همزمان با هفته فرهنگ پهلوانی با تلاش کارکنان این دانشگاه، عوامل ورزشی هیأت کشتی و هیأت ورزش‌های پهلوانی برگزار گردید.

وی گفت: برگزاری چنین رقابت‌هایی در آشنایی جوانان و چهره‌های علمی و دانشگاهی با رشته‌های پهلوانی بسیار مؤثر است و نیازمند رویکرد نوین و بهتری در شناساندن چنین ورزش‌هایی در بین اقشار مختلف مردم هستیم.

رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان اردبیل افزود: کشتی پهلوانی رشته مذهبی ایران اسلامی بوده و با توجه به اینکه پیش از این از نگاه سنتی برخوردار بودیم نیازمند توجه بیشتر در شناسایی و بسط ورزش‌های غنی که روح اخلاق و پهلوانی در آن به وفور دیده می‌شود، هستیم.

شهبازعلیزاده تأکید کرد: میزبانی اردبیل از این مسابقات فرصتی فراهم آورد تا تجربه خوبی برای کسب میزبانی‌های آتی در اردبیل فراهم شود و دانشجویان نیز با توجه به پشتوانه علمی و فرهنگی موجود خود بتوانند‌ در بین‌المللی سازی آن نقش‌آفرین شوند.

وی بیان کرد: اردبیل نسبت به بسیاری از استان‌های کشور در رشته کشتی پهلوانی حرف‌هایی برای گفتن داشته و جزء استان‌های برتر کشور در این خصوص هستیم که در طی سالیان گذشته نیز در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی با کسب نتایج ارزشمند فرزندان دیار سبلان همراه گردیده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری کشتی پهلوانی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.