آغاز عملیات توسعه پارکینگ هواپیما فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت : عملیات توسعه پارکینگ هواپیما فرودگاه اصفهان پس از انجام مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آغاز شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن امجدی  از آخرین وضعیت پروژه توسعه ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: عملیات توسعه پارکینگ هواپیما فرودگاه اصفهان پس از انجام مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آغاز شده است.

وی با بیان این‌که یکی از محدودیت‌های قدیمی فرودگاه اصفهان ظرفیت پارکینگ هواپیما بوده است، افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه اصفهان و این‌که این فرودگاه به عنوان جایگزین فرودگاه‌های پایتخت است، توسعه پارکینگ هواپیما در اولویت‌های کاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: با مساعدت صورت‌گرفته از سوی هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال گذشته مطالعات این پروژه انجام و مناقصه آن در اسفند ماه سال 96 برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ قرارداد این پروژه 232 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده و مدت زمان اجرای آن 18 ماه است که در پایان پروژه ظرفیت پارک هواپیما از 10 موقعیت پارک به 23 موقعیت افزایش می‌یابد.

امجدی اذعان داشت: در حال حاضر مساحت پارکینگ هواپیما در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بالغ بر 112 هزار و 464 متر مربع است که 80 هزار و 784 متر مربع دیگر نیز به آن اضافه می‌شود و این مساحت به 193 هزار و 248 متر مربع خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اعزام زائران خانه خدا از طریق فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اذعان داشت: پروازهای رفت حج فرودگاه اصفهان از 8 مرداد ماه آغاز و 19 مرداد به پایان می‌رسد که طی این عملیات 6594 مسافر در قالب 45 کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان تأکید کرد: حجاج اعزامی از فرودگاه بین‌المللی اصفهان از استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری و یک کاروان از استان یزد هستند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به 2 استان هم‌جوار عنوان داشت: تعداد 6 هزار و 3 زائر در قالب 41 کاروان از استان اصفهان، تعداد 451 زائر در قالب 3 کاروان از استان چهارمحال و بختیاری و تعداد 140 زائر در قالب یک کاروان از استان یزد عازم سفر حج هستند.

امجدی زمان بازگشت حجاج از کشور عربستان را 8 شهریور ماه امسال اعلام کرد و بیان داشت: فرودگاه اصفهان پس از فرودگاه های امام خمینی(ره) و مشهد و در رتبه سومین فرودگاه پرتعداد پروازهای حج تمتع است.

وی در پایان با بیان این‌که فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در اعزام زائران به سرزمین وحی نسبت به سال گذشته بیش از 3 درصد رشد داشته است، یادآور شد: این فرودگاه در حال برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر ویژه برای آمادگی هرچه بیشتر جهت اعزام حجاج است.

 

انتهای پیام/م

ارتقای ظرفیت فرودگاه اصفهان به 23 موقعیت پارک

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار