آغاز به کار مجدد کتابخانه گویا در کرمان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت :بخش ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی کرمان امروز پس از بازسازی و ارتقاء تجهیزات، کارش را به طور مجدد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمدجواد حسین زاده ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت : کتابخانه دیجیتال و گویای کتابخانه مرکزی، اکنون ۷۰۰ نفر عضو نابینا دارد که عضویت آن‌ها رایگان است و خدمات بریل و کتاب گویا به آن‌ها داده می‌شود.

محمدجواد حسین زاده با بیان اینکه برای ارتقاء این کتابخانه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است افزود: اکنون بازسازی و تمامی منابع آن بروز شده است، دستگاه‌های جدید نصب و علاوه بر بزرگسالان، کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

قائم مقام انجمن نابینایان کشور نیز در حاشیه مراسم بهره برداری از این کتابخانه گفت: این سیزدهمین کتابخانه گویا کشور است که امروز در کرمان راه اندازی شده است و اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در کشور از خدمات کتابخانه‌های گویا استفاده می‌کنند.

منصور شادکام با بیان اینکه این نوع کتابخانه با هدف استفاده بهینه نابینایان از کتاب راه اندازی شده است گفت: سرویس رفت و آمد به کتابخانه برای افراد نابینا پیش بینی شده تا راحتتر بتوانند رفت و آمد کنند.

وی افزود: کشور ما از  لحاظ امکانات برای معلولین نسبت به کشور‌های پیشرفته فاصله زیادی دارد، اما با کشور‌های اطراف تقریبا به لحاظ امکانات و تجهیزات کتابخانه گویا در یک ردیف است.

انتهای پیام/ی

راه اندازی کتابخانه گویا در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.