اصفهان نیازمند سه بالگرد هوایی برای انتقال بیماران است

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: اصفهان نیازمند سه بالگرد هوایی برای انتقال بیماران است در صورتی که هم اکنون یک فروند بالگرد در اختیار اورژانس است و یک فروند هم به عنوان رزرو وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غفور راستین اظهار داشت: در حال حاضر یک فروند بالگرد برای انتقال بیماران در اختیار اورژانس است که جوابگوی جمعیت بیماران نیازمند نیست و بدنبال افزایش بالگردها هستیم.

وی بیان داشت: اصفهان نیازمند سه بالگرد هوایی برای انتقال بیماران است در صورتی که هم اکنون یک فروند بالگرد در اختیار اورژانس است و یک فروند هم به عنوان رزرو وجود دارد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: فرسوده بودن بالگرد موجود و نداشتن پدهای پروازی استاندارد در محل‌های فرود و بیمارستان‌ها مشکل پیش رو در امدادرسانی هوایی است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موارد استفاده از بالگرد هوایی برای انتقال بیماران در حوادث ترافیکی است و پس از آن انتقال مادران باردار در رتبه دوم قرار گرفته است، اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل آمار استفاده از بالگرد و امدادهوایی برای انتقال بیماران سه برابر شده است.

راستین اعلام کرد: آمار کل ماموریت‌های هوایی گذشته ۱۹ مورد بوده است که در سه ماهه سال گذشته تنها سه مورد و امسال ۹ مورد گزارش شده است.

وی بیان داشت: استفاده از امداد هوایی و بالگرد بیشتر در مناطق صعب العبور که امکان دسترسی زمینی وجود ندارد و مسافت‌های طولانی که امدادرسانی از طریق زمین مشکل دارد، به کار می‌رود.

راستین با اشاره به اینکه استفاده از امداد هوایی باید در زمانی استفاده شود در مقایسه با کد زمینی امداد هوایی عملکرد بهتری داشته باشد، اضافه کرد: بالگرد برای مصدومین با تعداد بالا به عنوان انتقال دهنده به مکان مناسب‌تر استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی برای پرواز بالگرد بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: بالگرد باید در شرایط آب هوایی صاف استفاده شود.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت‌های اورژانس به چند دسته تقسیم می شود، بیان داشت: خدمات فوریت های پزشکی در تمام زمینه‌ها قابل ارائه است که شامل  امدادرسانی به بیماران قلبی، سکته های مغزی، تنفسی، حوادث صنعتی، خانگی و ورزشی، تصادفات، افراد مسن و سالمند، و کودکان و زنان باردار و تصادفات است.

وی با اعلام اینکه افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در دستور کار است، گفت: بر اساس برنامه توسعه ششم در سطح استان تعدادی پایگاه‌های اورژانس پیش بینی شده است که در زمان معین احداث می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

فرسوده بودن امداد هوایی اورژانس

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار