میدان میوه و تره‌بار همدان میوه غرب کشور را تأمین می کند

رئیس شورای شهر همدان گفت: میدان بزرگ و جدید میوه و تره بار همدان می تواند غرب کشور را به خوبی پوشش دهد.

میدان میوه و تره‌بار همدان میوه غرب کشور را تامین می کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی، رئیس شورای شهر همدان در صحن شورای شهر همدان افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی اجرای پروژه میدان بار جدید همدان در شهر یزد هم نمونه این پروژه را احداث کرده بر این اساس به همراه تعدادی از اعضای شورا از شهر یزد در کنار اقدامات و پروژه های شهری از این میدان بار هم بازدید کردیم.

مولوی ادامه داد: بازدید از اقدامات و تجربیات شهرهای مختلف از جمله شهرهایی که همسطح همدان هستند مثل شهر تاریخی یزد باعث می شود که در استفاده از تجربیات این شهرها موارد منفی و مثبت اقدامات را دیده و با حذف یا کم کردن بخشهای منفی به بخشهای مثبت بپردازیم و این امر از آزمون و خطا نیز پیشگیری می کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار، میدان بار یزد را با کیفیت خوبی احداث کرده بود که انتظار می رود این کنسرسیوم در همدان نیز پروژه را به همین کیفیت اجرا کند، گفت: درخواست کرده ایم که در همدان تا شعاع زیاد میدان باری احداث نشود تا میدان بار جدید بتواند غرب کشور را پوشش دهد.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه هم اکنون برآورد قیمت و ارزیابی میدان بار قدیم در حال انجام است، افزود: با این اقدام هر چه سریعتر وضعیت این میدان بار هم تعیین تکلیف شده و غرفه داران هم با خیالی راحت در میدان بار جدید به خرید غرفه اقدام می کنند. 

مولوی برگزاری اجلاس مسئولان کشوری و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران در همدان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: این برنامه شروع خوبی برای میزبانی رویداد های مهم همدان ۲۰۱۸ و اجلاس دوره‌ای سازمان جهانی گردشگری UNWTO بود که قرار است در همدان برگزار شود.

وی همچنین به فعالیت غیر مجاز خانه مسافرها و کارتن به دستان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این خانه مسافرها را می توان با همکاری سازمان و ارگانهای مرتبط  انجام داد.

مولوی تاکید کرد: با توجه به اینکه همدان شهری تاریخی و گردشگری است و هم اکنون هم به عنوان پایتخت گردشگری سال ۲۰۱۸ کشورهای آسیایی معرفی شده ساماندهی خانه مسافرها امری ضروری است و باید پیگیر باشیم که با همکاری کمیسیونهای اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری و فرهنگی اجتماعی این موضوع به سرانجام برسد.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این جلسه از تصویب افزایش ۱۴ درصدی نرخ کرایه اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان در صحن شورا خبر داد و افزود: از تعداد ۳۵ خطوط موجود اتوبوسرانی کرایه ۳۱ خط ۵۰ تومان و چهار خط ۱۰۰ تومان افزایش داشته است.

کامران گردان اضافه کرد: به منظور فرهنگ سازی استفاده از کارت بلیط و ترغیب شهروندان به استفاده از کارت، در استفاده از خدمات رسانی اتوبوسهای بخش خصوصی افرادی که از کارت بلیط الکترونیکی استفاده نکنند ۱۰۰ تومان بیشتر پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس ها درهمدان

برچسب ها: شورای شهر ، تره بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.