ترامپ و پوتین بیشترین تماس تلفنی را با سران کدام کشور‌ها داشته‌اند؟+ نمودار

خبرگزاری رویترز در مطلبی به بیشترین تماس‌های تلفنی رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه با سران دیگر کشور‌ها اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، از زمان ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید در ژانویه 2017 تا تاریخ 6 ژوئیه سال 2018، وی بیش از 200 مکالمه تلفنی با بیش از 40 نفر از سران کشورهای مختلف داشته است.

رئیس جمهور آمریکا در این بازه زمانی با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه بیشترین مکالمه تلفنی را داشته است. پس از امانوئل مکرون، بیشترین تماسهای تلفنی رئیس جمهور آمریکا با «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس و «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن بوده است.

ترامپ و پوتین بیشتر با سران کدام کشورها تماس تلفنی داشته اند؟ + نمودار

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم در این بازه زمانی 190 تماس تلفنی با 50 نفر از سران کشورهای مختلف برقرار کرده است. رئیس جمهور روسیه بیشترین تماسهای تلفنی را به ترتیب با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، «نورسلطان نظربایف»، رئیس جمهور قزاقزستان و «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه داشته است. نهمین کسی که ولادیمیر پوتین بیشترین تماس تلفنی را با او داشته، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بوده است.

ترامپ و پوتین بیشتر با سران کدام کشورها تماس تلفنی داشته اند؟ + نمودار

نخستین تماس تلفنی رسمی ترامپ و پوتین زمانی بود که رئیس جمهور روسیه برای تبریک پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پس از مراسم تحلیف او در سال 2017 با وی تماس گرفت. این تماس تلفنی یک ساعت به طول انجامید و دو نفر بر تلاش برای بهبود روابط آمریکا و روسیه و نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه تأکید کردند. این دو مقام پس از آن هم دست کم 7 بار دیگر با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

نشست امروز دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در فنلاند، سومین ملاقات آنها محسوب می شود. آنها پیش از این هم در حاشیه نشست گروه 20 و نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسیفیک با یکدیگر ملاقات کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۵ تير ۱۳۹۷
پوتین چرا با ایران کم حرف زده :| ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
تو از کجا میدونی!
آخرین اخبار