وزارت خزانه‌داری آمریکا: بخشودگی از تحریم‌ها را برای مشتریان نفت ایران بررسی می‌کنیم

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد درخواست معافیت از تحریم‌ها را برای کشور‌هایی که نمی‌توانند خرید نفت ایران را یک‌شبه به صفر برسانند، بررسی می‌کند.

­خزانه‌داری آمریکا: بخشودگی از تحریم‌ها برای مشتریان نفت ایران را بررسی می‌کنیمبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد درخواست معافیت از تحریم‌ها را برای کشور‌هایی که نمی‌توانند خرید نفت از ایران را یک شبه به صفر برسانند، بررسی خواهد کرد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن قصد دارد در برخی موارد معافیت‌هایی را برای کشورهای واردکننده نفت ایران که به زمان بیشتری برای کاهش واردات خود از این کشور نیاز دارند، صادر کند.

وی گفت هدف آمریکا از این معافیت‌های موردی جلوگیری از اختلال در بازارهای جهانی نفت است که به احتمال زیاد در نتیجه برگشت تحریم‌های ایران ایجاد می‌شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در حالی از احتمال برخی معافیتهای تحریمی برای صادرات نفت ایران می‌گوید که پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند همه کشورها تا 4 نوامبر(13 آبان) فرصت دارند تا واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند.

منوچین که در مسیر بازگشت از مکزیک با آمریکا در هواپیما با جمعی از خبرنگاران گفتگو می‌کرد در این‌باره تصریح کرد: «ما از همه می‌خواهیم واردات (نفت ایران) را به صفر برسانند. اما در مواردی که برخی از کشورها نتوانند به‌سرعت واردات خود را کاهش دهند، معافیت‌هایی را در نظر خواهیم گرفت».

وزیر خزانه داری آمریکا با این حال تأکید کرد برای هیچ کشوری معافیت کلی و دائمی صادر نمی‌کند. وی مدعی شد: «می‌خواهیم در کاهش ظرفیت بازارهای انرژی جهان، با دقت عمل کنیم تا مطمئن شویم همه وقت کافی (برای صفرکردن واردات نفت ایران) دارند».

وی همچنین با اشاره به نشست هفته آتی وزرای دارایی گروه 20 در آرژانتین افزود در حاشیه این نشست با همتایان خود دیدار و درباره اعمال تحریم‌ها علیه ایران گفتگو خواهد کرد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز با عقب‌نشینی از موضع اولیه کاخ سفید، از احتمال بررسی درخواست معافیت برخی از مشتریان نفتی ایران خبر داده بود.

همچنین، بلومبرگ اخیرا گزارش داد منوچین و پمپئو در نامه‌ای به همتایان خود در انگلیس، فرانسه و آلمان، ضمن رد درخواست معافیت کلی شرکت‌های اروپایی از تحریمهای تجاری واشنگتن علیه ایران گفته‌اند آمریکا تنها در مواردی برای سیاست تحریمی جدید خود علیه ایران استثنا قائل خواهد شد که این امر به وضوح در راستای منافع امنیتی واشنگتن باشد.

گفتنی است اخیرا بسیاری از تحلیلگران بین‌المللی با ابراز تردید در توانایی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برای جبران کاهش عرضه نفت ایران، نسبت به تبعات تحریم نفتی کشورمان برای بازار جهانی نفت و همچنین قیمت سوخت در آمریکا هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۶ تير ۱۳۹۷
لعنت بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۷
ببندید تنگه را
آخرین اخبار