۴۰ درصد از پرونده‌های طلاق در مهریز به سازش ختم شد

رئیس بهزیستی شهرستان مهریز گفت: با کمک اورژانس اجتماعی شهرستان مهریز، ۴۰ درصد از پرونده‌های طلاق به سازش ختم شد.

رئیس بهزیستی شهرستان مهریز در گفتو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ضمن گرامیداشت ۲۵ تیرماه و روز بهزیستی گفت:  اورژانس اجتماعی شهرستان مهریز در سال ۹۱ با هدف ارائه خدمات تخصصی، به روز و به موقع و با ۵ نیروی متخصص افتتاح شد و تاکنون توانسته است با مداخله در موضوعاتی، چون خودکشی و طلاق به افراد در معرض آسیب، خدمات ارائه کند.

علیرضا علیزاده از موفقیت‌های این اورژانس در طرح تحکیم خانواده خبر داد و افزود: در سال ۹۵، ۴۷ درصد و در سال ۹۶ نیز حدود ۴۰ درصد از پرونده‌های طلاق که به این اورژانس ارجاع داده شد به سازش و بازگشت به زندگی زناشویی ختم شد.

وی به تلاش‌های این اداره برای حمایت از معلولین و رفع مشکلات آنان اشاره کرد و اظهار داشت: قانون جامع حمایت از معلولین که اسفندماه ۹۶ تصویب شد اجرای بسیاری از طرح‌ها را سهولت بخشید.

علیزاده ادامه داد: برای توجیه و مجاب ادارات در اجرای این طرح، گام به گام پیش رفتیم و به عنوان مثال با همکاری فرمانداری و اداره بهزیستی و تامین اجتماعی شهرستان، موضوع نصب آسانسور در تامین اجتماعی برای سهولت حال سالمندان و معلولین به نتیجه رسید و در حال حاضر مورد استفاده این افراد خاص قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبل موضوع مسکن مهر مطرح بود که منازلی را ساخته و در اختیار افراد تحت پوشش با اولویت خانواده‌های دو معلول و بالاتر داده شد و در این دولت نیز بحث مسکن اجتماعی مطرح است که هر چند ضوابط آن ارائه شده است، اما برای اجرای آن ساز و کاری تعریف نشده است و طی تفاهم نامه بین بنیاد جانبازان، بنیاد مسکن و بهزیستی، به خانواده‌های دو معلول و بیشتر، وام ۲۰ میلیون تومانی بلاعوض توسط بهزیستی و نیز تسهیلات از سوی بنیاد مسکن جهت خرید زمین و ساخت منزل به افراد تحت حمایت اداره بهزیستی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به وام‌های خوداشتغالی و موفقیت‌های معلولین در اشتغال زایی ابراز خوشحالی کرد و گفت: بیش از ۲۲ میلیارد ریال به ۱۹۶ نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی تسهیلات خود اشتغالی ۵ الی ۲۰ میلیون تومانی در بخش مشاغل خانگی و قالیبافی و خیاطی و نیز پرورش طیور و گاو و گوسفند اعطا شده است که این افراد در امر اشتغال زایی موفق بوده اند از جمله دو نفر از معلولین شهرستان، گاوداری دارند و نیز یک نفر با معلولیت خفیف در بهادران با راه اندازی کارگاه تولید کمد و کابینت، برای دو نفر دیگر با معلولیت شدیدتر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز، اعتیاد، سرقت، درگیری‌های خانوادگی و طلاق را عمده‌ترین مشکلات مهاجرین خواند و تاکید کرد: مهاجرین که از استان‌های دیگر و حتی از کشور عراق و افغانستان به استان یزد و شهرستان مهریز وارد شده اند، خواه ناخواه فرهنگ خود و حتی معضلاتی را وارد این شهرستان کرده اند و این تفاوت فرهنگی، امنیت شهرستان را به مخاطره انداخته است.

علیزاده با اشاره به لقب استان به عنوان دارالعباده و دارالمومنین، درخصوص نبودن برخی جرائم و معضلات خاص مانند ازدواج سفید و دختران فراری در شهرستان مهریز، ابراز خشنودی کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش به مردم در جهت آگاه سازی آنان و پیشگیری از این جرائم و آسیب‌ها بسیار کارساز است.

انتهای پیام/ی

کاهش پرونده های طلاق در مهریز

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.