صافی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خواستار همکاری تمام کشورها در روند صلح هستیم

عضو شورای عالی صلح افغانستان ضمن استقبال از مذاکره مستقیم دولت آمریکا با طالبان گفت: خواستار همکاری تمام کشورها در روند صلح هستیم.

از مذاکره مستقیم آمریکا با طالبان استقبال می کنیم/ خواستار همکاری تمام کشورها در روند صلح هستیمقدرت صافی، عضو شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از مذاکره مستقیم ایالات متحده آمریکا با طالبان استقبال می کنیم و آن را گامی مهم در راستای پیشبرد روند صلح کشور می دانیم.

وی اظهار داشت: در صورتی که مذاکره مستقیم میان آمریکا و طالبان انجام شود، روند صلح با حرکتی مثبت مواجه خواهد شد و گامی ارزنده در راستای صلح برداشته می شود.

صافی همچنین تاکید کرد که شورای عالی صلح خواستار همکاری تمام کشورها و نهادهای داخلی و خارجی در راستای صلح افغانستان است و از این مساله استقبال می کند.

این عضو شورای عالی صلح افغانستان افزود: هر نهاد و کشوری‌که بتواند نقش مثبتی در روند صلح ایفا نماید و زمینه را برای گفتگوهای بین الافغانی فراهم سازد با استقبال شورای عالی صلح مواجه خواهد شد.

گفتنی است که اخیرا روزنامه نیویارک تایمز در گزارشی اعلام کرده است که مذاکره مستقیم با طالبان در دستور کار دولت دونالد ترامپ قرار گرفته است.

این در حالی است که پیش از این تمامی مقامات افغانستان و آمریکا بر رهبری و مالکیت افغان ها بر روند صلح این کشور تاکید داشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار