باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سکوت آموزش و پرورش در برابر حراج غیر قانونی اموال دولتی/ مالکیت اردوگاه باهنر به چه نهادی می‌رسد؟

در حالی که فروش اردوگاه باهنر از سوی رئیس فراکسیون فرهنگیان مطرح شده است، اما آموزش و پرورشی‌ها پاسخ روشنی در این باره ندارند.

سکوت و آموزش و پرورش در برابر حراج غیر قانونی اموال دولتی/ مالکیت اردوگاه باهنر در هاله‌ای از ابهامبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  روز گذشته خبری با عنوان فروش اردوگاه باهنر تهران فضای نسبتا آرام آموزش و پرورش را متحول کرد خبری که از زبان حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش مطرح شد بر اساس این اظهارات اردوگاه باهنر که در ارتفاعات خوش آب و هوای تهران و شمیرانات قرار گرفته است و سال‌ها است به آموزش و پرورش واگذار شده به فروش رفت.

حاجی بابایی به دنبال این حراج اموال دولتی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت و خواستار پیگیری موضوع از سوی رئیس قوه مجریه شد.

با توجه به مطالبی که رئیس فراکسیون فرهنگیان گفته است این اردوگاه با یک سوم قیمت به شرکت واسط مالی شهریور سوم به فروش رفته است شرکتی وابسته به وزارت صنایع و معادن که گویی حالا صاحب بزرگترین مرکز فرهنگی و تفریحی آموزش و پرورش شده است.

سکوت آموزش و پرورش در برابر حراج غیر قانونی اموال دولتی/ مالکیت اردوگاه باهنر در هاله‌ای از ابهام

کاظمی: اردوگاه باهنر فروخته نشده است

بعد از اظهاراتی که وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره فروش اردوگاه باهنر داشت این موضوع را از علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جویا شدیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این موضوع صحت ندارد و اکنون اردوگاه باهنر در اختیار ماست و برنامه‌های خود را در این مجموعه برگزار می‌کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: چنانچه اطلاعات بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد باید آن را با معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مطرح کرد.

به دنبال این اظهارات که از سوی یکی از مسئولان مربوطه مطرح شده بود با علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی گفت و گو کردیم و تنها مطلبی که وی درباره ماجرای فروش اردوگاه باهنر عنوان کرد تکذیب فروش این مجموعه فرهنگی بود چرا که این ملک جزو اموال دولتی است و اجازه فروش ندارد.

با توجه به اینکه اظهارات کوتاه معاون توسعه و پشتیبانی چندان قانع‌ کننده نبود این موضوع را از مدیر کل حقوقی وقت و فعلی همچنین مدیر کل برنامه و بودجه سال 95 (منصور مجاوری) پیگیری کردیم اما هیچکدام از مسئولان آموزش و پرورش پاسخ روشنی در این مورد نداشتند و سکوت پیشه کردند.

این موضوع در حالی پیش می‌رود که علی‌رغم پیگیری‌ها از دیروز تا کنون هنوز هم هیچ کدام از مسئولان پاسخ صریح و روشنی برای به حراج گذاشتن اموال دولتی ندارند اما پیگیری‌ها از رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شرایط دیگری را نشان می‌دهد و حاجی بابایی اظهار می‌کند که نامه نوشته شده با ادله کامل بوده و به زودی اطلاعات کامل تر درباره این حراج غیرقانونی را بیان می‌کند همچنان منتظر پاسخی از سوی مسئولان آموزش و پرورش هستیم تا به طور شفاف این موضوع را که جلوی اصلی‌ترین ارکان برای تربیت دانش‌آموزان محسوب می‌شد به دست آوریم.

اردوگاهی که علاوه بر تفریحگاه دانش‌آموزان و محل برگزاری بسیاری از جلسات، برنامه‌های آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۷ تير ۱۳۹۷
ما از اردوگاه شهید باهنر خاطرات خیلی زیادی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۶ تير ۱۳۹۷
هر روز ازاین باغ بری می رسد ...