ساعی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

نمایندگان مجلس عوامل اصلی اجرای قوانین به تصویب رسیده هستند

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی موضوع پیگیری اجرای قوانین به تصویب رسیده را جزء وظایف اصلی نمایندگان مجلس برشمرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا ساعی رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فراکسیون بررسی لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و موضوعات و مطالبات جامعه معلولان در قالب این لایحه مورد بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر طبق قانون، وظیفه اصلی بررسی اجرای قوانین به تصویب رسیده؛ بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل شورای نظارت در اجرای قانون حمایت از معلولان در مجلس خبر داد و گفت: فراکسیون حمایت از حقوق معلولان تلاش خود را برای تصویب این لایحه مضاعف کرد و خوشبختانه قانون فوق به تصویب رسید.

ساعی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان در حوزه‌های اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی معابر شهری و مشکلات آن‌ها در حوزه‌های درمانی مرتفع شود.

وی از تشکیل کمیسیون مشترک میان نمایندگان کمیسیون بهداشت و کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: جلسات متعددی برای بررسی مفاد لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون ۳۴ ماده‌ای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی مکلف به رعایت سهم ۳ درصد استخدامی و به کارگیری معلولان هستند و چشم‌پوشی از اجرای آن تخلف بوده و شورای ناظر در مجلس شورای اسلامی طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار