وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران خبر داد

اعلام آمادگی رئیس جمهور برای افزایش سهمیه استخدام معلولان از ۳ به ۵ درصد

ربیعی گفت: در حال حاضر سهم استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی ۳ درصد است و رئیس جمهور برای افزایش این سهم تا ۵ درصد نیز اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سهم استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی ۳ درصد است و رئیس جمهور برای افزایش این سهم تا ۵ درصد نیز اعلام آمادگی کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت با تلاش سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان، نمایندگان مجلس و همچنین با تلاش سازمان بهزیستی کشور و به ویژه حوزه توانبخشی به تصویب رسید.

ربیعی در ادامه تاکید کرد: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، شامل ۳۴ ماده در بخش‌های مختلف است و بر اساس آن، حمایت‌های لازم  از معلولان با اجرای قانون فوق عملی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است و اگر چه این رقم قابل توجه نیست، اما از سال‌های آینده اعتبارات لازم برای اجرای قانون تعیین شده و تخصیص داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هم اکنون وضعیت مبلمان شهری برای تردد معلولان مناسب نبوده و در قانون جدید، موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

ربیعی همچنین گفت: بر اساس قانون فعلی حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، سهم معلولان از استخدام‌های دولتی ۳ درصد است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: وسایل کمک توانبخشی معلولان در دولت تدبیر و امید با حمایت خوب بخش دولتی تامین می‌شود و امیدواریم مساعدت دولت در این مورد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: معلول ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۶ تير ۱۳۹۷
اين معلولا جون ميدن براي اپراتوري كامپيوتر و برنامه نويسي كه تحرك نداره و بايد تو اين رشته بهشون سهميه بدن
آخرین اخبار