استفاده از اینترنت دراستان مرکزی ۱۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری

رئیس پلیس فتای استان مرکزی استفاده از اینترنت در استان مرکزی را ۱۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد.

سرگرداحسان آنقی رییس پلیس فتای استان مرکزی در حاشیه  نشست خبری در جمع اصحاب رسانه که در محل ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اراک برگزار شد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت:به طور میانگین ۵۳ درصد افراد بالای ۶ سال جمعیت کشور از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم در استان مرکزی ۶۷ درصداست.

سرگرد آنقی افزود: طبق آمار سال ۹۶ در سطح کشور ۷۱ درصد از جمعیت کشور از تلفن همراه استفاده می‌کنند که این عدد در استان مرکزی ۶۶ درصد است.

وی اضافه کرد: ۷۸ درصد نوجوانان کشور درمعرض اعتیاد اینترنتی قرار دارندو ۷۰ درصد از کودکان درمعرض دریافت محتوا‌های نامناسب اینترنتی هستند.

هتک حیثیت افراد رتبه اول جرایم سایبری در استان مرکزی

رئیس پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به جرائم اینترنتی در استان مرکزی ادامه داد: رتبه اول جرایم سایبری دراین استان بحث هتک حیثیت میباشد که ۳۶ درصد از جرائم را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۶ به میزان ۹۴ درصد کشفیات جرائم سایبری دراستان افزایش داشته است و در ۳ ماهه نخست امسال برداشت‌های غیر مجاز با ۳۶ درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

سرگرد آنقی تصریح کرد: کلاهبرداری، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی، هتک حیثیت و جرائم اخلاقی بیشترین جرائم اینترنتی بوده است که در سال ۹۶ در استان مرکزی رخ داده است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با مقامات استان مرکزی موفق به کسب رتبه اول کشوری در بحث کشف نسبت به وقوع جرائم سایبری را در سال ۹۶ شده ایم.

 

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.