معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

سال آينده ٢ كنكور در كشور برگزار مى شود

علی زرافشان گفت: در سال 98 دو کنکور برای فارغ التحصیلان نظام جدید و پیش دانشگاهی برگزار خواهد شد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرروش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  با بیان اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم باید برای امتحان نهایی و کنکور آماده شوند، گفت: در کنکور 98 میزان تاثیر سابقه تحصیلی 30 درصد برای پایه دوازدهم است.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 دو کنکور برای فارغ التحصیلان نظام جدید و پیش دانشگاهی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس شورای عالی دانش آموزان که نمرات نهایی مناسبی اخذ نکردند می توانند در امتحانات نهایی شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرروش مراجعه معلمان به سایت دفتر تالیف برای دریافت دروس پایه دوازدهم را خواستار شد و گفت: گروه های آموزشی و نظارت بالینی بر پایه دوازدهم ضروری است.

آموزش و پرروش با کیفیت جزو حقوق شهروندی دانش آموزان 

وی با بیان اینکه نباید مدارس به کلاس های درسی تنزل پیدا کنند، گفت: مدرسه یک سازمان یادگیرنده است که در عین حال در آن یادگیری نیز صورت می گیرد، بنابراین تمام ارکان آن باید حضور داشته باشند تا تعلیم و تربیت روی دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرروش با اذعان به اینکه باید بین کیفیت و شرایط موجود انسانی توازن ایجاد کنیم، تصریح کرد: نباید کیفیت فدای مسائل نیروی انسانی و کمبود آن شود.

به گفته زرافشان اداره کل ساماندهی نیروی انسانی را با استفاده از روش های تامین نیرو و عوامل کیفیت بخشی مثل گروه های آموزشی و تقویت پژوهش سراها باید بگونه ای انجام دهیم که کیفیت آموزش دچار مشکل نشود.

وی به استقرار پایه دوازدهم و سازماندهی و بهسازی نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: میزان نیاز به نیروی انسانی در دروس مختلف مشخص شده است اما سازماندهی به شکل عملیاتی در استان ها باید صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.