تصویب ساخت ۱۲ مجتمع‌های گردشگری دراستان مرکزی

درکارگروه میراث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ساخت ۱۲ مجتمع گردشگری دراستان مرکزی تصویب شد.

تصویب ساخت ۱۲ مجتمع‌های گردشگری دراستان مرکزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با حضور اعضاء برگزار شد و طرح ساخت ۱۲ مجتمع گردشگری در شهرستان‌های اراک، خمین، ساوه، زرندیه و محلات از مهمترین مصوبات این نشست بود.

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی دراین کارگروه گفت: توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی نیاز زیرساختی صنعت گردشگری استان است و دستگاه‌های مسئول باید در تسهیل امور این بخش کوشا باشند.

زندیه وکیلی افزود: رونق گردشگری و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان مرکزی در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به خصوص در مناطق روستایی مورد تاکید حلقه مدیریتی استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم به خصوص در شهرستان‌های محلات، تفرش، شازند و اراک، مستعد توسعه بوم گردی است.

معرفی ۱۰ روستا به عنوان مرکز بوم گردی استان مرکزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: ۱۰ روستا به عنوان مرکز بوم گردی این استان شناسایی و معرفی شده که توسعه اقتصادی در این مناطق را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: مزیت طرح بوم گردی و اثرات اقتصادی آن باید برای روستائیان دیگر نقاط استان تشریح شود و زمینه بهره مندی از مزایای بوم گری فراهم آید.

زندیه وکیلی افزود: مهاجرت روستائیان به شهر‌ها از مهمترین مشکلات اجتماعی در نقاط مختلف کشور است، چرا که این مهم توسعه مناطق حاشیه نشین را دامن می‌زند، بنابراین باید برای مقابله با این پدیده از هر ابزاری استفاده کرد.

وی در خصوص ساماندهی منطقه نمونه گردشگری نظم آباد اراک هم گفت: با توجه به استقبال چشمگیر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه، مشاوری کارآزموده برای مطالعه دقیق ظرفیت‌های این منطقه جذب شده که به زودی نتیجه مطالعات در کارگروه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.