تاجران بد قول عراقی مقصران مشکلات صادرات از مرز چذابه

معاون درآمد‌های مالیاتی اداره کل امور مالیاتی خوزستان گفت: مسائل و مشکلات مربوط به صادرات از مرز چذابه و همچنین بدقولی تاجران عراقی را می‌دانیم.

محمود خواجه احمد عطاری، معاون درآمدهای مالياتی اداره کل امور مالیاتی خوزستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: مسائل و مشکلات مربوط به صادرات از مرز چذابه و همچنین بدقولی تاجران عراقی را می دانیم و آن ها را رصد می کنیم. متاسفانه شاهد نبود ضابطه در امر صادرات در استان هستیم که باید به آن سر و سامان بخشید.

وی افزود: صادرات یک پروسه و چارچوب دارد که در صورت تخطی از آن مشکلاتی را برای صادر کننده و دستگاه های اجرایی ایجاد می کند. صادرکننده در صورت ارائه اظهار نامه، ثبت در دفاتر مالی و طی مراحل قانونی طبق قانون مشمول جرایم و مالیات نمی شود.

عطاری عنوان کرد: معافیت از مالیات منوط به ارائه اظهارنامه و واردکردن اطلاعات دفاتر طبق ماده 149 قانون مالیات ها در سامانه است.

 معاون درآمدهای مالياتی اداره کل امور مالیاتی خوزستان در پایان از تلاش ها و پیگیری های خانم عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز برای تسهیل امور بازرگانان سوسنگرد، بستان و هویزه تقدیر و تشکر کرد و گفت: باتوجه به بررسی اسناد و پرونده ها برای کمک به بخش خصوصی جرایم مالیاتی و مسائل مربوط به دفاتر بخشیده می شوند و به افرادی که زیر 3 میلیون مالیات برای آن ها در نظر گرفته شده معافیت قائل خواهیم شد، اما افرادی که اظهارنامه پر نکرده اند امکان معافیت برای آنها وجود ندارد. 

انتهای پیام/م

صادرات از مرز چذابه 

برچسب ها: صادرات ، مرز چذابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.