شرکت آبفا خوزستان هشدار داد؛

مشترکین از افزودن پودر کلر به آب خودداری نمایند

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در اطلاعیه ای به شهروندان هشدار داد از افزودن پودر کلر به آب مصرفی، بدون نظارت کارشناسان مربوطه خودداری نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، با اشاره به وقوع پدیده خشکسالی و قطع آب در برخی مناطق شهری هشدار داد؛ شهروندان در صورت دسترسی به آب خام از مصرف آن برای آشامیدن حتی با افزودن خودسرانه پودر کلر به آن بدون نظارت کارشناسان مربوطه جدا خودداری کنند.

افزودن غیر کارشناسانه و بیش از حد استاندارد پودر کلر به آب، مشکلاتی از قبیل؛ مسمومیت، حساسیت های پوستی، چشمی و آسیب رساندن به سیستم تنفسی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ استفاده از پودر کلر تنها در شرایط بسیار خاص و بحرانی که شهروندان برای مدت طولانی دسترسی به آب شرب شبکه توزیع بهداشتی ندارند، فقط با نظارت کارشناسان کنترل کیفی و بهداشت آب می تواند انجام شود.

با توجه به اینکه براساس بررسی ها و گزارش های کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، خرید و مصرف آب آشامیدنی از مراکز و تانکرهای سیار غیرمجاز فروش آب، احتمال ابتلاء به بیماری اسهال خونی و التور را تشدید می‌نماید.

لذا ازعموم شهروندان در سطح استان تقاضا می شود به منظور پیشگیری از بروز هرگونه خطرات احتمالی این بیماری ها، از خرید و مصرف آب از اینگونه تانکرهای سیار و مراکز فاقد مجوز که اقدام به فروش آب در سطح شهر می‌ کنند جدا خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

ممنوعیت افزودن کلر به آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.