حضور دانش آموزان دختر بسیجی دردوره تابستانه یاوران ولایت

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز گفت: ۱۹۲ دانش آموز دختر بسیجی ناحیه ۱ در دوره تابستانه یاوران ولایت شرکت می‌کنند.

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: دوره آموزشی یاوران ولایت به مدت 4 روز برای منطقه به جهت مصونیت در برابر خطرات فرهنگی، سیاسی، اعتقادی، تربیتی و اجتماعی است.

وی افزود: قطعا فرآیند انتخاب  برگزیدگان زینبی و پیروان خط ولایت ازبین 550 دانش آموز انتخابی از طرف مدارس و مصاحبه اعتقادی و ملی کاری بسیار سخت و دشوار است اما جای خوشحالی و خرسندی است که این دختران به عنوان فرمانده واحدها و اعضای شورای پیشگام و مبلغین دینی در آینده منصوب خواهید شد.

موسوی اصل بیان داشت: شما دختران در یک کشوری با فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی  زندگی می کنید که مایه ی مباهات و افتخار درسطح جهان است، زیرا دارای  فرهنگ غنی  برگرفته از آداب و رسوم ملی و مذهبی است.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه 1 اهواز عنوان کرد: وظیفه همه ی ما درقبال این فرهنگ با ارزش تربیتی و آموزشی دفاع و پیروی است که اکنون در جمع  شما دختران عفیفه ی ایرانی دو رویکرد این فرهنگ تربیتی را بیان خواهم کرد.

موسوی اصل خطاب به دختران حاضر این 2 رویکرد تربیتی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی گفت: دو رویکرد قرنطینه ای (ایجاد حصار فرهنگی سنتی و بدون ارتباط با دیگر فرهنگ ها است و رویکرد دوم واکسینه ای (خودسازی و مصونیت از تهاجمات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی توأم با تعامل فرهنگی با دیگر کشورها) است که من معتقدم به رویکرد واکسینه که مطابق بر آموزه های دینی و مذهبی است و دراین باورم که شما عزیزان نیز دارای این قابلیت تربیتی واکسینه ای هستید.

وی توضیح داد: هدف ازبرگزاری این دوره ها در راستای روش تربیتی واکسینه است یعنی ما باید طوری فرزندانمان را تربیت کنیم که آنان بتوانند در برابر تمامی خطرات اعتقادی، تربیتی، فرهنگی، سیاسی واقتصادی به موقع از آن گنجینه اطلاعات با ارزش فرهنگی ملی ومذهبی خود استفاده بکنند و آن خطرات را برطرف کنند.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه 1 اهوازگفت: هر 2 نوع  رویکرد تربیتی محترم است اما روش دوم  مطابق آموزه های دینی و اسلامی است که ما را در برابرهرهجمه ی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و اجتماعی مقاوم  می سازد و دیگر هجمه های تبلیغاتی دشمنان نمی تواند بر شخصیت شما تأ ثیر بگذارد.

 انتهای پیام/م

برگزاری دوره تابستانه ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.