شیب بلوار دکتر حسینی کمتر از ۸ درصد است

شهردار سنندج گفت: براساس آیین نامه طرح‌های راه‌های شهری و مطابق با طرح هندسی خیابان‌های شهری شیب بلوار باید ۸ درصد باشد که با توجه به برداشت نقشه برداری شیب بلوار دکتر حسینی ۶/۷ درصد است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، شهردار سنندج اظهار داشت: تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر حامل مواد سوختی در بلوار دکتر حسینی یکی از دردناک‌ترین و تلخ‌ترین حوادث رخ داده در سطح شهر بود.
 مهندس حشمت اله صیدی ضمن ابراز تاسف از این واقعه ناگوار و تسلیت به بازماندگان و خانواد‌های داغدار این حادثه اعلام کرد: از دقایق اولیه این حادثه شهرداری با بسیج تمامی امکانات و نیرو‌های خود در جهت امداد رسانی به حادثه دیدگان این واقعه تلخ اقدام نمود.
 وی گفت: متاسفانه در چند روز اخیر و براساس اظهارات یکی ازمسئولان ترافیک کشوری شیب تند بلوار دکتر حسینی را یکی از دلایل وقوع این حادثه اعلام نموده اند که در راستای شفاف سازی این موضوع مطالبی در خصوص مشخصات فنی این بلوار اعلام می‌گردد.
 صیدی عنوان کرد: مطالعات احداث پروژه بلوار دکتر حسینی در سال ۸۵ توسط مشاور ذیصلاح (مهندسین مشاور سازیان) طراحی و مطالعه و کلیه نقشه‌ها و مشخصات اجرای این طرح توسط مشاور تصویب و نظارت شده است.
 وی اعلام کرد: طول کل پروژه بلوار دکتر حسینی ۶/۳ کیلومتر و عرض آن با احتساب حریم سبز ۹۰ متر در دو لاین رفت و برگشت است.
 وی اعلام کرد: مطابق جدول ۲۱ آیین نامه طراحی راه‌های شهری چاپ مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معاصر ایران و همچنین مطابق طرح هندسی خیابان‌های شهری وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حداکثر شیب طولی بلوار‌های شهری باید ۸ درصد باشد.
 صیدی تاکید کرد: با توجه به برداشت نقشه برداری از وضع موجود شیب طولی بلوار دکتر حسینی در بدترین حالت ۶/۷ درصد بوده که از حدود آیین نامه که ۸ درصد است نیز کمتر بوده و عدول نکرده است.
 وی تصریح کرد: در هیج یک از مکاتبات قبلی پلیس راهور اشاره‌ای به شیب مسیر بلوار دکتر حسینی نشده و بعد از این حادثه برای اولین بار موضوع شیب تند این بلوار مطرح شده است.
 صیدی عنوان کرد: بلوار دکتر حسینی یک بلوار با کارکرد شهری است و نباید از این بلوار بعنوان مسیر کنار گذر استفاده شود.
 شهردار سنندج بیان کرد: با هماهنگی راهنمایی و رانندگی کلیه ملزومات ترافیکی شامل خط کشی، نصب سرعت کاه، تابلو‌های هشدار دهنده و بازدارنده و تابلو‌های بزرگ به منظورآگاه سازی رانندگان تانکرحامل مواد سوختی و همچنین چراغ چشمک زن در این بلوار توسط این شهرداری نصب شده و پلیس راهنمایی و رانندگی هم کاملا نصب این علائم ترافیکی را تایید کرده است.
 صیدی افزود: در محدوه وقوع تصادف هم ساختمان تعویض پلاک واقع شده که طبق طرح تفصیلی باید تعریض شود.
 وی تصریح کرد: اگر کارشناسان ترافیک شیب تند این بلوار را علت وقوع این حوادث می‌دانند و هر لحظه امکان حادثه مشابه دیگری در این بلوار هست باید از این پس پلیس راهور از تردد تانکر‌های حامل مواد سوختی در بلوار دکتر حسینی ممانعت بعمل آورند.
 صیدی تاکید کرد: تنها راهکار جلوگیری از بروز حوادث ناگواری نظیر تصادف هفته گذشته در بلوار دکتر حسینی تکمیل کنار گذر شرقی شهر سنندج بوده و یا حداقل از تردد کامیون‌های غیراستاندار که مشکل فنی در سیستم ترمز دارند جلوگیری شود.
 شهردار سنندج ابراز امیدواری نمود با تکمیل این کنار گذر توسط وزارت راه و شهرسازی شاهد حوادث ناگوری دیگری در مسیر بلوار دکتر حسینی نباشیم.
انتهای پیام/م

بلوار دکتر حسینی یک بلوار با کارکرد شهری است

برچسب ها: شهرداری ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.