آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بازار تلفن همراه تا هفته آینده به تعادل می‌رسد

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات از تثبيت قيمت گوشي تلفن همراه در بازار تا هفته آينده خبر داد.

تا هفته آینده بازار تلفن همراه به تعادل می‌رسدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد آذری جهرمی وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازار گوشی هنوز به تعادل نرسیده است و چه برنامه ای در این حوزه دارید, گفت:بحث تعادل وابسته به نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت شب گذشته تصمیم نهایی این وزارتخانه را ارسال کرد, گفت: قرار است ارز گوشی‌های زیر 300 دلار از گروه دوم سامانه نیما تهیه شود و گوشی‌های بالاتر از این جز گروه سوم قرار بگیرد؛ این موضوع تکلیف بازار را مشخص کرد.

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: درباره تامین نیازمندی بازار دو مسئله را پیگیری کردیم؛ یکی اینکه بخشی از تجهیزات در گمرک بود که قرار شد تسهیل؛ ترخیص و به بازار عرضه شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مسئله دوم هم این بود که 100 هزار گوشی که توقیف هستند تعیین تکلیف شوند, گفت: دستگاه قضایی اعلام آمادگی کرده تصمیمی که در کمیته ثبت تلفن در خصوص عرضه این گوشی ها گرفته  می‌شود را اجرا کند.

وی با بیان اینکه در هفته آینده شرایط تثبیت ییشتری پیدا می‌کند؛ گفت: چون تصمیم گیری درباره مسائل بوجود آمده طولانی شد؛ همین امر در تثبیت شرایط بازار تاثیر گذار بود.

آذری جهرمی در خصوص تبلیغی تلقی کردن بازدید خبرنگاران از طبقه نهم ساختمان ارتباطات زیرساخت، گفت: زمانی که کسی کار تبلیغاتی انجام می‌دهد، جواب او را با کار تبلیغاتی می‌دهند؛ ادعای اینکه در طبقه نهم یکی از ساختمان‌های وزارت ارتباطات تجهیزاتی با کاربری اعلام شده وجود دارد ادعایی است که مخاطب نهایی تصور می‌کند حتما صحت دارد.

وی افزود: آنها به جای اینکه بگویند اقدام وزارت ارتباطات تبلیغاتی بوده، باید پاسخ دهند که چرا آنها پیش از این اقدام چنین ادعایی مطرح کردند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این فرآیند پینگ پنگی خیلی به مصلحت نیست، اظهار داشت: ما همچنان بر ادعای خود مبنی بر اینکه امکاناتی در اختیار آنها قرار ندادیم، هستیم و بنایمان نیز بر این بوده که به مردم بگوییم چیزی برای پنهان کردن از آنها نداریم.

آذری جهرمی در پایان تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره فعالیت دو نسخه از تلگرام تا زمان گذار، در مرکز ملی فضای مجازی اتخاذ شده و اینکه دو سه دستگاه برخلاف قانون درباره این تصمیم‌گیری صحبت کنند و به دولت تهمت بزنند همچنان مورد سوال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۷ تير ۱۳۹۷
گوشیمو فروختم دیگه نمیتونم بخرم بخاطر گرونی
آخرین اخبار