مدیرکل تجهیزات پزشکی مطرح کرد؛

کمبودی برای پروتز ارتوپدی و تعویض مفصل نداریم/ فعالیت ۲ شرکت ایرانی در حوزه پروتز لگن

مسائلی با اشاره به اینکه کمبودی‌ برای پروتز ارتوپدی و تعویض مفصل نداریم

قیمت هر پروتز ۷/۵ میلیون تومان است/ ۲ شرکت ایرانی پروتز لگن تولید می‌کنندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مدیرکل تجهیزات پزشکی درخصوص پروتز مفصل اظهار کرد: درحال حاضر بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات پروتز زانو در کشور به ثبت رسیده است و برای بیمارانی که به این پروتز‌ها نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پروتز‌های زانویی که از لحاظ مشخصات فنی، کیفیت پایین تری دارند، اجازه ورود به کشور را ندارند، تاکید کرد: تجهیزات پروتز زانوی مصرفی در بیمارستان‌های کشور از با کیفیت‌ترین محصولات دنیا هستند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه قیمت هر پروتز زانو هفت و نیم میلیون تومان است، افزود: پروتز‌های مصرفی در طرح تحول سلامت، تحت حمایت بیمه قرار گرفته و بیمه هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌کند.

مسائلی تصریح کرد: نکته بعدی این است که پروتز‌های مصرفی در قالب طرح تحول سلامت قیمت گذاری شده اند و تحت نظارت‌های قیمتی بوده و با نوسانات ارز، افزایشی قیمتی در این زمینه وجود نداشته است.

وی اظهار کرد: اینکه در برخی اخبار شایع شده که بیمار به واسطه گرانی پروتز از مصرف آن بی بهره مانده و تنها متمولان می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند، صحت ندارد، چراکه پروتز‌های زانو و لگن افزایش قیمت نداشته اند.

ارز بانکی تجهیزات پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ارز سیستم بانکی در اختیار تمامی اقلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی از جمله تجهیزات ارتوپدی و پروتز زانو قرار می‌گیرد، اظهار کرد: قیمت گذاری تجهیزات پزشکی هم براساس تخصیص ارز سیستم بانکی صورت می‌گیرد کما اینکه در ۴ سال اخیر، تامین کنندگان تجهیزات پزشکی مانند گذشته، به تامین تجهیزات پزشکی و ارتوپدی فعالیت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه کشور با کمبود پروتز زانو روبرو نشده است، بیان کرد: مراکز درمانی مانند گذشته پروتز‌های زانو را در اختیار داشته و بیماران از این لحاظ با مشکلی روبرو نیستند.

مسائلی درخصوص تامین تجهیزات پزشکی بیان کرد: برنامه ریزی برای تامین به موقع تجهیزات پزشکی در راس برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارد و این موضوع به صورت روزانه در جلسات کاری رصد می‌شود.

وی ادامه داد: در سامانه الکترونیک اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در سایت نیز، زیرساختی فراهم شده که به صورت سیستمی، پیش بینی‌های مربوط به فراهم آوری تجهیزات پزشکی و گزارش دهی دانشگاه‌ها اطلاع رسانی شده و پیرو آن، اشکالات موجود در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

مسائلی با بیان اینکه درحال حاضر 2 شرکت ایرانی به تولید پروتز زانو و لگن فعالیت دارند، یادآور شد: به جز 2 شرکت ایرانی تولیدکننده پروتز، ۲۴ شرکت تامین کننده در زمینه پروتز زانو و ۲۵ شرکت تامین کننده در زمینه پروتز لگن در کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱ ساله تو نوبت پروتز لگن هستم امروز رفتم میگن اصلا پروتز نیست چیکار کنم دیگه درمونده شدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۲ تير ۱۳۹۸
چراكار مردمو راه نميندازيدمن بعد سه ماه از شهرستان وقت گرفتم رفتم بيمارستان ميلاد دكترخيلي راحت ميگه پروتز نيست حداقل يه ادم بزاريدجوابگو باشه ما رو تا بيمارستان نكشونيد از دكترگرفته تا واحد تامين پروتز با اخلاق بد رفتار می کنند حيف پولي كه بابت بيمه مجبوريم بريزيم به حساب این جور دکترا
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۸:۱۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
سلام حدود 11 ماه در نوبت تعویض مفصل برای پدرم بودیم شهریور که نوبتمان شد گفتند مفصل خارجی به علت تحریمها در بیمارستان دولتی موجود نیست و ایرانی هم دوام ندارد .پدرم پاهایش پارانتزی شده و با واکر راه می رود توان این را نداریم در بیمارستانهای خصوصی عمل کنیم .پس چرا میگن که ما در ایران با کمبود یا گرانی مفصل روبرو نیستیم؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
من از تیر ماه واس مامانم نوبت عمل گرفتم با 9 ساعت فاصله تا بیمارستان بیمارستان میلاد تهران و چن بار رفت و آمد و تشکیل پرونده ، دقیق تو روز عمل میگن عمل نمیکنیم همه هم تو شرایط شمان و عمل هم نکردن به خاط کمبود همین پرتز لگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
آخرین اخبار