برگزاری اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهواز

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهواز با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی، معاون فرماندار و اعضای انجمن در محل فرمانداری اهواز برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس حسین زاده، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی اهواز گفت: اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهواز با حضور منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار و اعضای انجمن در محل سالن اجتماعات فرمانداری اهواز برگزار شد.

لطیف حیائی اهوازی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار اهواز یکی از مسائل مهم در حوزه آسیب های اجتماعی در سراسر کشور و از برنامه های اساسی وزارت کشور را ساماندهی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در بخش های مختلف عنوان کرد و بیان داشت: یکی از بحث های ساماندهی، توسعه زیر ساخت های فرهنگی این مناطق از جمله احداث کتابخانه های عمومی است.

برگزاری اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهواز

وی تصریح کرد: انتظار داریم اعضا انجمن کتابخانه های عمومی، به مناطق کم برخوردار و توسعه نیافته نگاه ویژه ای به مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی داشته باشند و همگام و منسجم باید در این مناطق به دنبال اجرای اهداف این طرح ها در حوزه اجتماعی باشیم.

منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان یکی از مباحث مهم را بحث آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار عنوان و اذعان کرد: در حال حاضر استانداری، وزارت کشور و مقام معظم رهبری به این کار اهتمام دارند و ما نیز متاثر از این اقدام در اداره کل کتابخانه های عمومی استان به واسطه ایجاد فضای فرهنگی برای زدودن فقر آموزشی و فقر اطلاعاتی موجود در این مناطق، عمده برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، زیر ساختی، راه اندازی و احداث کتابخانه ها را آغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه ۱۲ پروژه در حال ساخت در استان داریم اظهار داشت: بدون استثنا همه این ۱۲ پروژه در مناطق کمتر توسعه احداث شده است که 2 کتابخانه در کوی رمضان و کوی ملاشیه در اهواز که از نظر ساختمانی ۱۰۰ درصد تکمیل و آنچه باقی مانده است، انشعابات آب و برق است که با کمک و همکاری صمیمانه شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آبفا اهواز بزودی حل خواهند شد.

انتهای پیام/گ

مشکلات کتابخانه ها زیر ذره بین مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.