حج، مظهر وحدت مسلمین است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : حج، مظهر وحدت و يكپارچگى مسلمانان است که در آن باید همگان درس تمركز بر مشتركات و رفع اختلافات را فرا گيرند.

حج، مظهر وحدت مسلمین استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در دیدار مدیران کاروان های حج و زیارت استان خاطرنشان کرد : حج به صورت طبیعی در راستای حل مشکلات مسلمانان بوده و این کنگره عظیم تضمین‌کننده‌ی همه‌ی اهداف بزرگ امّت اسلامی است.


وی گفت: حج، مظهر وحدت استوی با بیان اینکه حج واقعی باید همراه با برائت از مشرکان و زمینه ساز وحدت و انسجام مسلمانان باشد افزود : بیت‌الله‌الحرام ، مکه ، مدینه ، عرفات ، مشعر و منا بهترین مکان برای بیان عقیده و مواضع ملت‌های مسلمان است.


وی با اشاره به اینکه حجاج باید به ابعاد فردى ، اجتماعى و روحى و بين‏‌المللى اين فريضه‏‌ توجهی ویژه داشته باشند گفت : اهتمام به نماز اول وقت و نمازهای جماعت در مسجدالحرام و مسجدالنبی و پرهیز از بازارگردی توصیه همه حجاج عزیز است چرا که پالایش روح و دل و بهره‌مندی از فضائل بزرگ فریضه‌ی حج ، مقدمه ا‌ی برای رسیدن به نتایج اجتماعی آن است.


آل هاشم افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی داخلی ، حجاج نباید پول های ایرانی را در بازارهای عربستان خرج کنند و باید تنها دغدغه آنها در انجام مناسک حج حفظ اقتدار و عزت میهن عزیزمان باشد.


امام جمعه تبریز با اشاره به حج سال ۹۴حادثه‌ی تلخ و خسارت‌بار سرزمین منا که کام حاجیان و ملّتهای آنان را تلخ کرد گفت: شهدای منا به سعادتی بزرگ دست یافته و در حریم امن و رعایت و رحمت الهی آرمیده‌اند اما یاد و خاطره شهدای منا بیانگر این است که حکام سعودی در عمل به تعهّد و ادای مسئولیّت خود نباید کوتاهی داشته باشند.


روحی ملکی مدیر حج و زیارت استان هم در این دیدار گفت: به رغم شیطنت رسانه ها ی غربی و عوامل وابسته داخلی آنها که تلاش داشتند با ایجاد تردید مانع از ثبت نام حجاج شوند، امسال ثبت نام حاجیان سریع تر و روان تر صورت گرفت .

 

انتهای پیام/

 

حجاج نباید پول های ایرانی را در بازارهای عربستان خرج کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.