زنگ خطر بی آبی و کشت شلتوک

مدیر امور آب شمال غرب خوزستان از به صدا در آمدن زنگ خطر منابع آبی با افزایش کشت شلتوک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سیدمحمد سجادیان، مدیر امور آب شمال غرب خوزستان گفت: با وجود تصویب ممنوعیت کشت برنج در حوزه جنوب غرب کشور و به ویژه خوزستان، طبق گزارش های رسیده ۳۰ هزار هکتار شلتوک کشت شده و در حال آماده سازی است و پیش بینی می شود این میزان کشت شلتوک به ۵۰ هزار هکتار نیز برسد که این امر زنگ خطری برای منابع آبی ما است.

وی افزود: تعدادی از کشاورزان با وجود ممنوعیت اقدام به کشت شلتوک کرده اند و پس از تصویب ممنوعیت کشت برنج به علت خشکسالی، ما در حوزه شبکه های آبیاری برای کشت شلتوک هیچ تعهدی برای تامین آب نداشته ایم و این در حالی است که در خارج از شبکه ها برخی کشاورزان از طریق دیگر نسبت به تامین آب اقدام کرده اند.

سجادیان تصریح کرد: این موضوع باید به صورت جدی بررسی شود که چرا با وجود تاکیدات فراوان مبنی بر ممنوعیت کشت این محصول، خلاف نظرات کارشناسی عمل شده و باید با متخلفان برخورد شود.

مدیر امور آب شمال غرب استان خوزستان گفت: با توجه به کمبود آب از نظر کمی و کیفی در حوضه های جنوبی استان خوزستان ۳۰۰ متر مکعب آب از حوضه دز و کرخه به ظرفیت آبی خرمشهر و آبادان اضافه شد تا مشکل کم آبی این دو شهر حل شود.

انتهای پیام/م

بی توجهی کشاورزان نسبت به ممنوعیت کشت برنج

برچسب ها: بحران آب ، کشت برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.