عارف در شهرکرد:

۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در شروع برنامه پنجم توسعه، ۷۰ درصد مدارس کشور فرسوده بود که با برنامه ریزی دولت و همکاری مردم، این میزان به ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی پیش بینی کرد: این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه، تک رقمی شود.

عارف ادامه داد: نگاه مردم به بحث مدرسه سازی در مناطق مختلف تغییر کرده است و امیدواریم با مشارکت همگانی، شاهد تحولی چمشگیر در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار فرسودگی مدارس در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان و تهران است گفت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه نوسازی و تجهیز مدارس، رتبه ۲۶ کشور را دارد.

عارف در پایان با اشاره به بازدید دو روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مراکز عالی و آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: مشکلات آموزشی این استان شناسایی و جمع بندی شده است که در نشستی با حضور استاندار و نمایندگان مردم، بررسی و مرتفع خواهد شد.

گفتنی است: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف و برای بررسی و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی حوزه آموزش، فناوری و پژوهش، به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

انتهای پیام/ف

فرسودگی مدارس کشور تک رقمی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار