یک مرد انگلیسی در رابطه با توطئه قتل «ترزا می‌» گناهکار شناخته شد

یک مرد انگلیسی که قصد داشت طی دو مرحله به دفتر کار نخست‌وزیر انگلیس حمله کرده و او را به قتل برساند، گناهکار شناخته شد.

یک مرد انگلیسی در رابطه با توطئه قتل «ترزا می‌» گناهکار شناخته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مرد انگلیسی به اتهام توطئه برای قتل ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گناهکار شناخته شد. وی برنامه داشت در ابتدا با استفاده از مواد منفجره به دفتر ترزا می راه پیدا کند و سپس با یک چاقو یا یک اسلحه گرم به وی حمله کند.

نعیم الرحمان Naa'imur Rahman که 20 سال سن دارد و ساکن شمال لندن است در دادگاه اولد بیلی به توطئه چینی برای اجرای اقدامات تروریستی متهم شد.

طبق گزارش پلیس، رحمان برنامه داشت تا یک دستگاه انفجاری از راه دور را در ورودی خیابانی که دفتر نخست وزیر در آن قرار دارد، منفجر کرده و سپس در میان هرج و مرج به راه افتاده با ورود به دفتر ترزا می، او را بکشد.

پلاک 10 در خیابان دانینگ، محل رسمی دفتر نخست‌وزیر انگلیس است. این محل به شدت تحت مراقبت است و در پایان خیابان یک ورودی قرار دارد که مردم و گردشگران برای بازدید از این محل در آن جمع می شوند.

انگلیس سال گذشته شاهد چهار حمله تروریستی مرگبار بود و طبق گزارش سرویس امنیت داخلی این کشور (MI5) در ماه مه، از ماه مارس 2017، 12 توطئه حمله نیز در انگلیس خنثی شده است.

حمله به خیابان دانینگ زمانی خنثی شد که رحمان فکر می کرد به صورت اینترنتی با اعضای گروه ترویستی داعش صحبت می کند. وی در این صحبت برنامه اش برای حمله را بازگو می کند ولی در حقیقت با اعضای افسران مخفی از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا و سرویس امنیت داخلی MI5 انگلیس صحبت می کرد.

رحمان با یکی از عموهایش در ارتباط بوده است که به سوریه سفر کرده و به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده بود. این شخص رحمان را به اجرای حملات در انگلیس تشویق کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار