استاندار کردستان مطرح کرد؛

سه پروژه صنعتی در کردستان انجام می شود/توقف خام فروشی دو میلیون و ۴۰۰ هزارتن از تولیدات معادن کردستان

استاندار کردستان گفت: با اجرایی شدن سه پروژه صنعتی در حوزه معادن استان کردستان در مجموع خام فروشی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولیدات معدنی متوقف می شود.

سه پروژه صنعتی در کردستان انجام می شود/توقف خام فروشی دو میلیون و ۴۰۰ هزارتن از تولیدات معادن کردستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن مرادنیا استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه در نشست با روحانیون، فعالان سیاسی، اجتماعی و انجمن های مردم نهاد شهرستان کامیاران گفت: سال ها است یکی از مهمترین مشکلات استان مربوط به خام فروشی معادن آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان بهره ای از معادن نبرده است، عنوان کرد: فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان کلنگ سه پروژه صنعتی در استان بر زمین زده می شود که با اجرای این طرح ها از دو میلیون و ۴۰۰ هزارتن خام فروشی مواد معدنی جلوگیری به عمل می آید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه زمان تخصیص آب در کشور مدیران کردستان خواب بودند، بیان کرد: در این مدت از رییس جمهور تا معاونان وزیر جلسات متعددی برای دریافت حق آب استان برابر میانگین کشور تشکیل داده ایم.

استاندار کردستان با بیان اینکه بهره مندی اراضی کشاورزی از آب های مرزی را از ۱۶ هزار به ۵۲ هزارهکتار رساندیم، افزود: درخواست حداقل بهره مندی استان از منابع آب های مرزی یعنی ۱۰۰ هزار هکتار کرده ایم.

مرادنیا با بیان اینکه همه ما آگاه به مسائل و مشکلات جامعه و همواره پیگیر مسائل و مشکلات مردم هستیم، افزود: کردستان مورد کم لطفی ناشی از سومدیریت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این مشکلات خاص شهرستان کامیاران نیست مرکز استان هم دارای مشکلات فراوان شهری و بیکاری و فقر است.

وی با اشاره به اینکه جزو استان هایی است که در آمد سرانه آن نصف کشور و درصد بیکاری آن بالاست، بیان کرد: دولت که تمام اختیارات را ندارند و حضور فعال مردم در جوامع زمینه ساز توسعه است.

مرادنیا با بیان اینکه با تفکر اقتصادی توسعه استان را دنبال می کنیم، اضافه کرد: کردستان پنج میلیارد متر مکعب رواناب دارد و از نظر معادن طلا رتبه های دوم و سوم و از لحاظ معادن سنگ اهن هم رتبه چهارم را دارد و این موارد بخشی از ظرفیت های استان ما است.

وی عنوان کرد: برای احیای دریاچه ارومیه ۱۰۵ میلیارد متر مکعب سهم اب استان قطع شده و این در حالی است که سهمی از منابع آبی استان اذربایجان غربی کم نشده است.

انتهای پیام/ز

افتتاح پروژه با حضور وزیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.